I min kropp föddes en studsboll


Sju timmar har gått. Sju timmar av idel lycka och gråtiga skratt. Av ett hjärta som bultar så snabbt, så hårt att det är ett under det fortfarande sitter kvar i mitt bröst. Till hela världen fick jag tillåtelse att skrika ut det. Till de viktigaste i min värld skrek jag ut det. Var tvungen för att inte spricka i tusen bitar – som en liten röd, okontrollerbar studsboll av känslor i ett alldeles för litet utrymme.

Så jag låter den studsa till Bönan – hon säger hon dör av lycka. Hon säger hon måste läsa mitt SMS till hela sin klass. Att det är hennes dröm-SMS från och med nu. Och hon skriker ut sin glädje i versaler. Jag, jag har slutat andas. Kan se framför mig hur min studsboll hamnat i hennes bröst och hur hon ler sådär, ända in i kärnan så att det glittrar som tusen diamanter i hennes fantastiska ögon. Den genuina glädje som finns hos henne – över min lycka – är så överväldigande att jag inte finner ord.

Jag låter den röda, vackra bollen studsa vidare. Hermanita. Hon säger hon börjar gråta. Skickar hjärtan och rosor och pussar. Och jag skrattar med tårglansen glimmandes i mina ögon. Ser framför mig hur hon sitter där, med den där genuina värmen och omsorgen i blicken och leendet som fick mig att älska henne så. Hon förstår. Mig. Vår historia. Har funnits vid min sida från dag ett på min resa. Har gråtit och skrattat som vore vi en och samma själ. Som om Aristoteles talade om oss när han talade om vänskap. En själ i två kroppar.

Och bollen fortsätter studsa. Söstra mi, familjen. För jag kan inte vara tyst längre. Kan inte lämna hoppet, glädjen och den oändligt stora lättnaden innanför min kropp. Väntan är över och säkerhetskedjan lyftes bort, jag släpptes in igen. Efter vad som känts som hundra år av ensamhet. Hundra år av gränslös rädsla.

Mina ord gör det inte rättvisa. Det här är långt större, långt vackrare och långt mer befriande än något annat. Inga ord gör det nånsin rättvisa. Så jag låter min studsboll studsa. Än hit. Än dit. Och vidare i oändlighet.

Så kanske var det ingen slump att de möttes, Mowgli och Pocahontas, just precis när de möttes…

20 kommentarer

Filed under Uncategorized

20 responses to “I min kropp föddes en studsboll

  1. Fd Zneakis

    *Gör the happy dance* oh vad jag önskade att det var Mowgli och så var det det! 🙂

  2. Milla

    Ok nu har jag inte varit inne hos dig lika ofta som förr, därför måste jag fråga. Är du och Mowgli ett par igen? 🙂
    Kram Milla

  3. mh

    STORT lycka till… it’s you two och det var/är ingen slump att ni träffats. Ödet är ert.
    Kärlek, respekt.

  4. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

  5. Vad roligt!! kommer det nan berattelse om hur det gick till? 🙂
    Grattis!

    • 🙂 Tack! Haha well.. Jo, nog finns det en historia, men den är lång och invecklad och somliga ting ännu för känsliga för mig att skriva om. Men kanske kommer det i framtiden när jag har fått bearbeta allt. Men man kan sammanfatta det som så att vi nog hör ihop, kort och gott. Och vissa saker ska man helt enkelt inte sära på, men ibland krävs det lite distans för att komma till insikt 😉

  6. Nä, men på riktigt?! Är ni tillsammans igen? Det är ju helt underbart! Vad glad jag blir för er skull!! Kram

    • Haha.. Ja, alldeles på riktigt jag lovar! 😀 Och jag blir himla glad att så många är så glada för vår skull! (Jag är också glad för vår skull – muchomycket!) Stor kram på dig snyggo

  7. Mina ÄLSKADE ni, jag är så löjligt glad för er skull! *skuttar och glittrar och fnittrar och busdansar* Sen läser jag dina fina ord om mig och då lipar jag IGEN!!! Kärlek, min själsfrände. SÅÅÅÅ mycket kärlek!!

  8. Jag har väntat på det där inlägget.. 😉 Skickar den störstaste av kramar och massor av kärlek! Maktub. ❤

  9. Bönan

    Älskar dig min höna

Kommentera

