‘Love is the answer at least for most of the questions in my heart, like Why are we here? And where do we go? And how come it’s so hard?’


Jag ligger nedkrupen på sidan som vanligtvis inte är min och funderar. Ler åt kvällen som spenderats tillsammans med Hermanita och åt hur väldigt finurligt allting är. Livet alltså. Hela grejen är rätt finurlig. Hur saker och ting, på ett eller annat sätt, alltid tycks räta ut sig i slutändan. Kanske inte så snart som man vill, kanske inte så synligt till en början och kanske inte alls så påtagligt. Men sakta, sakta faller bitarna på plats. Allting korrigerar sig självt och man hamnar oftast där man hör hemma till slut. Så har det varit för mig hela mitt liv. Jag vill tro det är så för andra. För er som har viljan. Hoppet. Som inte ger upp drömmarna.

Någon spelar trombon i huset. Och jag inser plötsligt varför jag inte skriver som jag en gång gjorde. Svaret är enkelt, egentligen. Just nu, just precis nu, behöver jag det inte. Just nu, just precis nu, lever jag i nuet. I det jag har. Och just nu är det det enda jag behöver – för jag vet där väntar en framtid. Så jag behöver inte gå händelserna i förväg, behöver inte oroa mig eller rädas vad som komma skall. Jag vet där väntar en framtid. Och nuet kommer ta oss dit om vi låter det.

Så, mina vänner, ha tålamod. För jag tar inte avsked. Avsked ligger inte riktigt i min natur. Jag säger helt enkelt vi ses när vi ses och hörs när vi hörs. För jag återvänder. Det gör jag alltid, bara jag får min tid. Men just nu, just precis nu, vill jag vara i det jag har. Resten faller snart på plats. Au revoir.

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “‘Love is the answer at least for most of the questions in my heart, like Why are we here? And where do we go? And how come it’s so hard?’

  1. Cuinne

    Finaste och bästaste hermanita, tack för mys ikväll! Jag är så glad att se dig må såhär bra, makes me so so happy!!! ❤ always!

  2. Här och nu är inte en sådan dum plats, egentligen. Upplev så mycket du kan så ses vi vid ett senare tillfälle. ♥

  3. Au revoir fina du, tvivla inte på att bitarna kommer falla på plats … För allting ordnar sig.

    Så är det bara.

    Kram!

    • Så är det bara, jepp 🙂 Och det bara faller o faller o faller på plats, lite mer för varje dag. Hoppas allt är bra på din ände av stan. Stor kram!

  4. Finaste du, min värld utanför bloggvärlden har snurrat för snabbt för länge nu. Hittade precis tillbaks hit och har läst och läst. Allt blir bra till slut, man måste tro det! kram

Kommentera

