At peace


När jag till slut lägger mig i min tomma säng och lyssnar på tystnaden i min tomma lägenhet är det inte utan att jag känner en stor och total frid. Idag har varit en bra dag. En fantastisk dag till och med. Det där med att brista kan vara det som räddar en ibland, det visste jag sedan gammalt men man påminns varje gång det sker på nytt. Den här kvällen kan jag vila i min övertygelse igen. Den här kvällen lägger jag mig med ro i sinnet och ett hjärta under uppbyggnad. Ny ork, nytt hopp och väldigt mycket kärlek. Och tacksamhet. För en kropp som överlever dubbla styrkepass och dessutom förvånar mig genom att gå med på att springa därefter utan att avlida. För en familj som är den bästa man kan ha. För fina kommentarer och så mycket värme. För att jag har välsignats med så fantastiska vänner att luta mig mot när min styrka sviker. För att Syrran fick mig att till slut brista. För att min Hermanita förstår mig i särklass bättre än dom flesta andra. För att ha dig i mitt liv. För att du finns.

Ikväll är jag tacksam att jag lever. 

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “At peace

  1. Så vackert.
    Precis som du.
    Tacksamhet,ny ork,nytt hopp och väldigt mkt kärlek är fantastiskt och underbart. Sådant som får ljuset att stråla där inuti igen 🙂

    Kram till dig ❤

  2. Det finns en anledning till att man säger ”Bryt ihop och gå vidare.” Man behöver låta det blir kortslutning ibland, att gråta ut och gå sönder. Jag är glad att du hittat bitarna och lyckats pussla ihop dem igen.
    Kram

  3. Quote ”Ikväll är jag tacksam att jag lever.”
    Jag är tacksam att du lever VARJE DAG! ❤

Kommentera

