You are a shining light, I’d shed blood for you


Jag har funderat fram och tillbaks på vad det var med er två som gjorde att ni stod ut från mängden. Nåväl, det finns egentligen inget kort svar på den frågan. Ni har stått ut, var och en på sitt sätt, på så många olika vis. Men ni har en gemensam nämnare, du och Gitarristen.

Jag såg upp till er. Till allt det ni var och stod för. Sårbarheten, ärligheten. Jag beundrade er och era starka hjärtan, er enorma kärlek till vänner och familj. Och er kärlek till mig. Gud, att få ha upplevt sådan kärlek är det vackraste jag varit med om i mitt liv.

Det krävs en del, för att få mig att säga jag beundrar någon så. Och det var därför jag aldrig föll för någon av de andra. De kom aldrig ens nära. De har varit bra, de har varit dåliga, de har varit ett par och visst har det varit kul och spännande och fint och uppslitande… Men inte en enda har jag sett upp till. Ingen har bländat mig så som du fortfarande bländar mig.

Jag ser upp till dig för att du aldrig nånsin vikt från min sida. Ens när du haft all rätt i världen att göra så. Det är det som skiljer dig från alla dom andra. Även från Gitarristen. Det är därför jag vet. Och om jag en dag bara blir hälften av allt det du är, då kommer jag att vara jävligt tacksam.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “You are a shining light, I’d shed blood for you

  1. MaRiA

    Jag vet inte om jag nödvändigtvis vill vara tillsammans med någon som jag ser upp till, däremot är det en förutsättning att jag faktiskt respekterar och ser honom som en jämlik. Där vi båda har ett utbyte av varandra, där vi båda respekterar och båda har sidor där vi kan lära av varandra. så måste det ju faktiskt vara om jag ska falla…

    Kramar!

    • Ja, det håller jag med om. Jag behöver också en sådan för att falla. Får jag inget utbyte av den andre så kvittar det, då blir jag inte ens intresserad haha.. Hela det här med att se upp till och så vidare är något jag nu, på senare tid börjat förstå.

      Kramar!

Kommentera

