En pizzabagare, han bor i staden, han bakar pizzor mest hela dagen..


Det finns en pizzabagare där jag bor som alltid hälsar. Slänger upp handen högt och vinkar, ett brett leende på läpparna och alltid ett vänligt ord. Nu kan man ju kanske tro att det är för att jag är stammis, men så är inte fallet. Sedan jag flyttade hit i februari har jag väl varit där en två-tre gånger bara. Ändå är det alltid samma sak, varje morgon och eftermiddag och kväll när jag passerar pizzerian påväg hem eller till stan. Det är någonting med den vänliga gesten som får mig att känna mig väldigt hemma här på min lilla gata. Lite som på landet, typ därifrån jag kommer. Man hälsar. Jag minns jag alltid gjorde så förr, innan jag flyttade till storstan. Varför slutade jag?

Jag ska banne mig bli mer som pizzabagaren. 

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “En pizzabagare, han bor i staden, han bakar pizzor mest hela dagen..

  1. MaRiA

    Hahahaha jag har en pizziria/bageri/kafé (ja, de aspirerar på mycket) i mitt hus och ena pizzabagaren är precis just sådan. Han frågar vart jag har varit om han inte sett på mig på ett tag på morgnarna osv. Den lilla farbrorn är hur gullig som helst. 🙂

Kommentera

