Words don’t come easy


Jag vill skriva. Skriva ord efter ord, formulera meningar tills huvud och fingrar blöder. För dom hopas därinne nu. Trycker på som en överaktiv blåsa. Och jag önskar jag kunde öppna upp, vrida om startnyckeln och vifta med den gröna flaggan. Ja, vadsomhelst bara dörren ut inte vore för liten. För dom fastnar på vägen ut. Irrar bort sig i fallet och tappar fäste. Hade jag bara en håv kanske jag visste hur man fångade upp dom. Räddar dom från att lösas upp i intet. Istället fylls jag av frustration och klumpar i halsen. För att orden inte kommer ur mig när dom verkligen behöver. När jag behöver dom. Är man konstig om man känner sig sviken av sina egna ord?

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Words don’t come easy

  1. För mig fastnar de också emellanåt.
    Inuti.
    I min strupe.
    Trots att ord vill ut.
    Men oftast är det på grund av att det finns sorg och smärta kvar.
    Som jag inte vill dela med alla.
    Ord som inte förändrar något eller gör allt magiskt bra.
    Kanske för att det fortfarande finns något skört och sårbart där.
    Kanske för att jag ändå inte helt hittat hem i mig själv igen efter tiden som vilse.

    Jag förstår din känsla.
    Sending lots and lots of love your way baby!
    Kram

  2. J

    Jag förstår din känsla. Jag har den i mig ganska ofta. Den är så kreativ så att min bröstkorg nästan spricker i mellan åt. Men den lyckas alltid ta över för mkt och den gör mig inkapabel till att få ut allt jag vill få ut. Ord är min bäste vän om natten men min största fiende på dagen. ack..

  3. Nej, man är inte konstig då. Man blir frustrerad, stum och handfallen. Jag avundas dig inte. Hoppas orden finner en alternativ väg ut, om nu dörren inte breddar sig. Tänker på dig. Kram

  4. Du hittar dom snart igen. Det är jag säker på

Kommentera

