Somliga dar


Somliga dar spelar det inte så stor roll vad man gör. För himlen är sådär ingentinggrå och där jag huttrandes sitter vid mitt skrivbord längtar jag bara bort. Till värme och sol och turkosa vatten. Ser bilder och tittar på priser och drömmer och längtar. Jag längtar nåt så förbannat efter någonting. Äventyr tror jag. Nya platser. Sand mellan tårna och saltvattenshår. Brunbrända ben och så dom där små fräknarna jag alltid får på min högerfot och ingen annanstans. Jag längtar efter ändlösa nätter i månens ljus bland klirrande glas. Att följa ljumma vindar dit de för mig och inte tänka på imorgon.

Så somliga dar spelar det ingen roll vad man gör. Jag är inte här. Min rastlösa själ drömmer sig bort och lämnar min kropp kvar och här sitter jag. Vid ett fönster av ingentinggrått och längtar.

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Somliga dar

  1. Åh.. I’m there with you.. 😦 Inget kan dränera en på energi och ge knutar i bröstet som det där stora grå där ute.

  2. Åhhh ta mig med dit 🙂

    Kram

  3. Hej igen, min fina bloggvän.
    Gick igenom så många av mina gamla bloggar och hittade att du lämnat en kommentar i en av dem, stigenurskum.blogspot.com.
    Jag tyckte det var ett fantastiskt sammanträffande av något slag.

    • Oj! Hade ingen aning om att det var du! Nu när jag kikade in på den bloggen igen kom jag ihåg den 🙂 Haha ja.. sammanträffande indeed.
      Vad glad jag blir av att höra från dig! Jag hoppas du har det bra – du ska veta jag saknar dina ord. Stor kram!

Kommentera

