Tystnad och nya krafter


Jag vet. Det är tyst nu. Alldeles för tyst tycker jag själv. Jag saknar mina ord. Saknar era. Men ändå måste man konstatera det går bra nu. Tiden rusar förbi. Februari. Mars. Snart april, juni, juli, augusti… Solen har börjat värma min själ som den värmer nyvaken mark. Sprider ljus i mitt hjärta och sång i mitt sinne. Och orden behöver inte lika ofta finna ut. Kan stanna i mitt bröst, bo kvar utan rädslor för krympande rum. Det är stort och luftigt där nu. Andas ny luft med ny kraft.

Så jag vet. Det är tyst nu. Men jag tänker på er varje dag. Er och orden.

10 kommentarer

Under Uncategorized

10 svar till “Tystnad och nya krafter

  1. Det finns olika sorters tystnad. Den här är ok. ❤

  2. Och på tal om ord så lånar jag några från Maya Angelou:
    ”I’ve learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”

    Och å ena sidan så vill jag säga att hon har fel. För du trollbinder med dina ord. Och vad du gör,hur du tänker,känner och bemöter är så väldigt speciellt. Sådär så det väcker förundran. Över allt det vackra som bor i dig.
    Men samtidigt har hon rätt. För det finns vissa människor som man oavsett tystnad,avstånd,tid,skillnader osv aldrig glömmer eftersom de har rört och berört så djupt och lämnat avtryck inuti som gör att de alltid finns kvar. Där inuti. Och för att man ler när man tänker på personen. Och för att de har en stråle som får en själv att stråla. Just like you baby!

    Så ta den tid du behöver och fortsätt ta vara på dig själv!
    *krama*

  3. Vad skönt att du beskriver tystnaden som något positivt. Då kan jag slappna av när du är tyst, vet att du har det bra då. 🙂

    • Tystnaden är för det mesta positiv för mig. Men frustrerande ibland också för jag älskar ju att skriva och dela med mig av mina tankar med er. Men snart kanske jag är tillbaks, vem vet? 🙂

  4. Anne

    fint inlägg! du finns i våra tankar med!

  5. Vi finns här när orden kommer tillbaka. Känn ingen press. Då blir det inte bra ändå. Njut istället av att det går bra nu! Kram på dig!

Lämna en kommentar