Solfläckar i mars


Idag spritter det i min själ. I solens ljusa fläckar välkomnar jag dom. Vårkänslorna som sömndruckna sträcker ut sig likt nyvakna katter, efter månader av vila i mörkret. Det blir så påtagligt när jag blundar. Ljudet av smältvattensdroppar mot grå asfalt. Fåglarnas försiktiga kvitter, hoppfullheten i luften och ljudet av en värld som vaknar till liv. Och jag känner det i mig. Hur jag uppfylls av drömmar som växer sig stora. Planer och önskningar jag så gärna vill ska hända att jag nästan kan gråta. Så gärna jag vill att allting ska falla på plats. Så väldigt den klarblå himlen stärker. Undanröjer osäkerheter. Det är bara när den grå massan, med sin tryckande tystnad, vilar över mitt huvud som jag tvivlar. Nej. Jag tvivlar inte. Men jag blir liten. Den grå massan är bra på att tala om begränsningar och sådant som inte går.

Idag ser jag inga grå massor. Hör inga ord om begränsningar viskas i mitt öra. Idag breder solens strålar ut sig med all sin skönhet över Stockholm. Idag kan jag känna ljuset i mig växa. Starkare. Fastare. Idag spritter det i min själ. Och visst fan kan drömmar bli verklighet.

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Solfläckar i mars

  1. Härligt att höra! Här är det bara grått.. Hoppas det blåa kommer hit snart, för det behövs. Kram på dig

  2. Visst är det härligt med såna dagar 🙂

    Jag har också en sån idag… hoppas det håller i sig!

    Massa kramar till dig tjejen!

  3. Vilket underbart inlägg att läsa. Lovely – just like you! Pussar i massor till dig, bejbs

  4. Janet

    I hear you sister!
    Ens alldeles egna hallelulja moment lixom.
    När man känner glädjen, kraften, livslusten väckas till liv, växa och bygga bo inom en.
    När allt blir möjligt och ingenting är omöjligt.
    När drömmar,hopp,tro och kärlek uppfyller en.
    När strålen inuti värmer både en själv och andra.
    När man kan flyga lite av egen kraft.

    Sådan dagar och stunder är lite magiska och helt ljuvliga. 🙂

  5. Vad fint det låter. Och ja, så är det. Visst fan kan drömmar bli verklighet!

Kommentera

