Lilla Kina och bananlådan


Vi stoppar ner Lilla Kina i en bananlåda och tittar på Disney. Massäter apelsiner och skrattgråter och diskuterar diverse oviktiga viktigheter.

– Eric skulle bergis varit megahet om han varit på riktigt, mumlar jag.

– Mm… faktiskt. Och om han gjorde något åt håret, säger Kusin Vitamin fundersamt. Rakade av sig allt kanske. Åh, eller södertofs!

– Åh! Tofs! Ja!…. Eller det skulle nog räcka med att han bara rufsade till det ordentligt. Lite surfar-style du vet..

– Ta ut mig härifrån!

Och vi tittar på den lilla 6-åringen i bananlådan. Lilla Kina som muttrandes vrider och vänder sig som en liten mask där hon ligger, inrullad i ett överkast.

– Du är ett eskimåbarn. Det går inte, svarar jag och rycker på axlarna. Som om det är det mest självklara i världen.

– Åh men.. Åh.. Okej.

Det är fint det där. Att titta på Disney och vara oviktig och leka eskimåbebis i bananlåda med små kusiner som accepterar de mest vrickade lekar. Och jag är nog världens bästa barnvakt.

 

12 kommentarer

Filed under Uncategorized

12 responses to “Lilla Kina och bananlådan

  1. Så himla avis. Vill också leka.

  2. Eftermiddagssol

    Jättehärligt låter det 🙂

  3. Så himla mysigt!
    Tveksam till att hitta en låda i passande storlek men lite disney borde man kunna fixa fram 🙂

  4. Hahaha… – ”Du är ett eskimåbarn. Det går inte” – Vilken underbar metod att se till att de stannar där de är. Man måste bara älska det! 😀

    • 😉 Det gäller att man e kreativ när man vill titta på Disney. Sist jag var barnvakt lät jag dom spela in musikvideos med webcamera o alla effekter dom har. MYCKET populärt. Dom höll sig sysselsatta i fyra timmar 😀

  5. Dina ord gör så att jag tappar andan. Begåvade du.

Kommentera

