Om att turas om med vuxenpoängen


Det är lustigt hur vi turas om, Kusin Vitamin och jag. Med att vara vuxna menar jag. Hur det ena dagen är jag som pratar tvättider och storkok, för att det i nästa stund är hon som står i köket och tjatar på mig att äta frukost. I morse var en sådan dag. Då jag irrade runt fram och tillbaks, som jag gör varje morgon. För ovanlighetens skull hade Kusin Vitamin sovmorgon – likväl stod hon där och hötte med pekfingret.

– Shit.. Jag börjar bli som morsan, mumlade hon medan hon omsorgsfullt bredde mina skinksmörgåsar.

– Ja, du är din mors dotter trots allt, nickade jag med munnen full av mintskum.

Och så pussade hon mig på kinden och vinkade av mig vid dörren. Såsom min egen mor alltid gjorde när jag var liten och skulle till skolan. Och jag kan inte låta bli att skratta där jag går och tänker på frukosten jag fått medskickad. Det är skönt. Att kunna turas om att vara den vuxna. Himla skönt.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Om att turas om med vuxenpoängen

  1. Vad härligt och mysigt det låter som att ni har 🙂 För att inte tala om hur väl ni verkar ta hand om varandra, fortsätt med det!

Kommentera

