Med dig blir jag mindre, som gubben i lådan


– I bet you thought I’d never do it.

– Can you blame me?

Han på Andra Sidan Havet söker upp mig. Söker upp mig för att berätta han är singel nu, att han brutit med henne. Och så blir det tyst. Som om han väntar på något som aldrig kommer hända. För jag har inga planer på att gå tillbaks till något som bröt ner mig mer än vad det byggde upp. Till något som var lika beroendeframkallande som heroin. Och lika farligt för förståndet. Jag är avvänjd nu. Och jag har lovat mig själv att aldrig någonsin gå tillbaka.

Jag tror han vet det egentligen. För han är smartare än jag på pappret. Han har bara inte slutat hoppas ännu och det är därför han fortfarande tror det ska bli vi, en dag. Han må vara smartare än jag på pappret, men hans huvud svävar fortfarande högt bland molnen. Och jag vet inte om det någonsin tänkt besöka oss här nere.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Med dig blir jag mindre, som gubben i lådan

  1. Det är farligt med män som honom. Som är som droger. De är farliga, men ack så lockande. Men du, var försiktig.
    Kram.

    • Ja, dom är farliga. Jag är lättad jag inte känner av lockelsen längre, åtminstone inte vad gäller honom.
      kram! (och jag hittade kommentarerna! I skräpposten haha 😉 )

Kommentera

