Om fladdrande hjärtan


Det känns som en hel evighet sedan när jag ser honom komma leendes mot mig. I själva verket har det bara gått några dagar sedan sist, men ändå fladdrar hjärtat till djupt därinne i bröstet. Och trots att jag vet att det är något som inte stämmer, kan jag inte sluta le. För i mitt bröst fladdrar hjärtat. En reaktion så instinktiv att huvudet inte hinner göra någon avledande manöver. För han ler. Och jag ler. Och i det ögonblicket är allt jag vill att slänga mig om hans hals och uttrycka all den saknad jag dom senaste dagarna jagats av. Men jag gör det inte. Och han gör det inte. Och det känns lite som att bli snuvad på konfekten, trots att jag rent rationellt vet att det är konsekvenserna av våra val. Mina val.

Det är därför jag inte kan hejda den enorma ledsamhet som sköljer över mig så snart tystnaden lagt sig över mörka rum. Eller de tysta tårar som smyger sig fram och lämnar salta spår på min hud. För jag önskar så intensivt att saker och ting var annorlunda. Att jag var annorlunda. Enkel och stadig i min bana. Att jag drastiskt kunde förändras så till den grad att jag genast kunde vända tillbaks och aldrig vackla igen. Men det är inte jag. Och jag är ingen trollkarl. Kan inga magiska formler. Jag kan bara vänta. Vänta…och hoppas.

Inga förändringar är av ondo, så länge de leder en på rätt väg. Jag kan bara hoppas.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Om fladdrande hjärtan

  1. She

    Klyscha eller icke? Att hoppet är det sista som överger en? Kanske är det så …. Eller inte.

    Men oavsett, min söta fina vädursflicka, tror jag iallfall att mottot Allting Ordnar Sig, även innefattar dig … och livet … och allt som snurrar däromkring …

    Kram!

Kommentera

