Man kan bara förlora och hålla huvudet högt


Du är alltid välkommen här, det vet du. Vi löser det här tillsammans, Wuachi.

Ya sabes bien, cuando quieras… Aqui siempre hay espacio para ti.

Du vet, du får stanna här om du vill.

Och mitt hjärta värker av kärlek till alla de som påminner mig jag inte står själv. Till Kusin Vitamin, mina mostrar och min mor. Min mor som trots att hon egentligen inte kunde, ändå tog tåget till Stockholm utan att jag bad henne. För att lugna mig. För att visa hon står där hon alltid stått, även fast jag inte alltid kommer till henne. Och när jag sitter där uppkrupen i en stor soffa, under en stor filt med Kusin Vitamin och min moster och mor och skrattar tills tårarna forsar, då känns det bra fint mitt i allt det svåra. Och kanske är det just därför, för att skrattet aldrig funnits långt bort i min familj, som vi alla lyckats hålla oss upprätta även när benen velat ge vika. Och av samma skäl kommer också jag att hålla mig upprätt. Hålla huvudet högt.

 

 

”Man kan bara älska och förlora stort
Det finna alltid saker man inte skulle ha gjort
Att följa sitt hjärta fem ord som jag köpt
Man kan bara förlora och hålla huvudet högt”

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Man kan bara förlora och hålla huvudet högt

  1. Vilken vacker bild du skapade i mitt huvud med dina ord, en bild av där ni sitter och skrattar och gråter om vartannat och allting i grund och botten mellan tårar och skratt bara andas ren kärlek.

  2. Det finns ju olika slags kärlek. Men just det där att veta och kunna känna med hela sitt väsen att det alltid finns kärlek i någon slags form oavsett allt annat är så värdefullt,vackert och betryggande. Kärlekens kraft är alltid lite magisk.

    Kärleken finns alltid i dig och med dig.
    Puss

    • Visst är den magisk. Den är källan till allt liv och all mening. Och den finns alltid att finna någonstans, även när man tror att den är förlorad.
      Puss på dig

Kommentera

