På väg hem en tisdagnatt


På vägen hem fastnar blicken någonstans långtborta. Det är mörkt ute. Ljusen bildar neonfärgade linjer där banar väg mot staden. Och jag vet inte vad jag egentligen tänker. Jag vet inte vad jag egentligen känner. Men en sak vet jag. Det är tur det finns vänner som hjälper en att fylla dygnets alla timmar med aktiviteter, skratt och umgänge. Det är tur jag valt att studera drama och funnit en fristad där jag kan glömma bort mig bland fantasier, musik och lekar. Det är tur jag har folk omkring mig som får mig att vilja hålla mig upprätt.

”Och fastän allt är upp och ner, kan man ändå konstatera, att vi får varann att le, ja det verkar att fungera…”

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “På väg hem en tisdagnatt

  1. Lina

    Jag bara känner igen mig mer och mer i dig. Nu ser jag dessutom att du studerar drama och jag är nyutbildad inom det. Men det är inte bara det. Det är alla berg och dalar och ditt sätt att se på livet. Det är fint. 🙂

    • 🙂 Ja, jag utbildar mig till dramapedagog. Vart har du studerat någonstans?
      Det är fint att höra någon känner igen sig.. (om man nu kan säga så om berg-och-dalandet, men det känns liksom fint att inte vara helt ensam fast man är ensam om något, if u get what I mean? 😉 )

  2. Lina

    Jag har studerat i Finland och Norge, så vi har nog inte råkat på varandra i korridorerna av misstag 😉

    Det är ju det med bergen och dalarna att de gör en till den man är. Bergen kunde aldrig bli så höga utan dalarna på nåt sätt. Jag har skrivit en del låtar om mina bergådalar, skulle kunna maila dig nån text om du vill. Tror att du skulle känna igen dig där 🙂

  3. como esta la mas loca de todas las locas!!!?? ;P muy feliz cumple Fariuszkis!! 🙂
    abrazo y portate bien!
    – yo

Kommentera

