Om det där grå


Och jag tittar ut genom ett dragigt fönster och står ansikte mot ansikte med den grå massan. Den grå intigheten. Tänker att det va då självaste faaan vad grått det ska vara och att jag borde köpa en stor flaska vin och slunga iväg en käftsmäll mot allt det där grå. Och jag huttrar till och tänker det borde vara lördag nu, för lördag utlovar fina vänners sällskap och musicerande och löften om att få mig att skratta. Och det behövs när det är grått ute. För jag är djävulskt trött på grått intighetsväder!

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Om det där grå

  1. Ibland? Läser din blogg på daglig basis nästintill, i alla fall så ofta den uppdateras. Välformade ord finns det inget överflöd av här på jorden. Man lär ta vara på dem man hittar! 🙂

  2. SV ; ja, det kan vara lite jobbigt. men ord från en fin pojke hjälper väldigt mycket och får mig att glömma dimman.
    kram på dig!

  3. I hear you baby!
    Samma här. Så grymt trött på allt det gråa bara.

    Men här. Hos dig.
    Finns orden och färgerna. Det vackra. Det varma.
    Det underbara. I allt du målar upp.
    När vi får se.
    Genom dina ögon.
    När vi får känna.
    Genom ditt hjärta.

    Och jag vet inte om du förstår vilken gåva du har.
    Vilken gåva du är.

Kommentera

