Om pauser och tidspoliser


– Åhnej!… Jag har dragit över med tre minuter…

– TRE!? Du menar TRETTON, utbrister Mowgli och tittar på mig sådär bistert, som om han vore min farsa. Nej morsa förresten. Pappa skulle aldrig klanka ner på mig för att jag inte följde tidsplaner av detta slag.

– VAD!? Är det mitt pluggschema eller ditt?!

Och jag tänker det är tur att jag inte är Mowgli ändå. Då hade jag aldrig tagit mig igenom universitetet alive. För det är inte pluggandet och självdisciplinen som gör betygen (om ni nu trodde det), utan pauserna. Helt klart pauserna. Och då spelar det inte så stor roll om man drar över några minuter då och då. Bara man får klaga lite över det ibland. Då vet man att allt är i sin ordning liksom. Precis som det ska vara.

 

PS. Han har börjat ställa äggklockan när jag proklamerar pluggpaus. Oh my… Dear boyfriend förstår verkligen ingenting.

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Om pauser och tidspoliser

  1. åh, jag känner igen mig!!

  2. Man pluggar ju för att få pausa, hallå!

Kommentera

