Om dimma


Det är som om förnuftet gått i ide. Som att bara flyta omkring i väntan på att dimman ska klarna. Jag vet den gör det, så småningom. Det gör den alltid. Men det är annorlunda nu. Står mer på spel nu. Och jag kan höra mitt hjärta krypa ihop och hålla andan. Hör inte längre ekot av dess slag. Att så mycket rädsla och saknad kan förlama så. Att allt som är så rätt på två röda kan gå så snett.

Och jag kan känna hans bröstkorg häva sig samtidigt som tystnaden sätter klorna i min. För jag har inga bra svar. Kan inte förklara varför jag fortfarande följer samma gamla mönster. Kan inte få honom att förstå hur svårt det är att förmå sig till att tala. Kan inte uttrycka min rädsla nog över att tappa bort honom i dimman. För när jag hör en röst, en blick jag inte känner igen… När hans händer i besvikelse inte  längre sträcker sig efter min kropp. Då tar luften slut.

… jag måste hitta ut.

20 kommentarer

Filed under Uncategorized

20 responses to “Om dimma

  1. Pari

    Med all den kärlek ni har för varandra så lär du hitta ut. Det är jag säker på. Kram och hoppas dimman lättar snart!

  2. Håll ut!! Trotsa dimman, så ger den upp. Stor kram

  3. du skriver så underbart vackert!

    SV ; åh tack snälla du! det värmer verkligen, ska du veta. kram!

  4. Kom igen, ni klarar det. Du klarar det. Jag vet det!

    • Ja, det tror jag ju egentligen att vi gör.. Men ibland blir man bara så rädd och osäker, oavsett vad man innerst inne tror sig veta. Tack vännen ^^ Fint o veta nån hejar på 🙂

  5. Det ni har är starkare än det här. Du kommer hitta ut, du kommer börja andas lättare igen och kanske kan du då förklara känslan om än inte fenomenet. Då vet han till nästa gång. Jag tror på er. ♥

  6. Jag tror också på er!
    Sånt här stärker, sånt som alltid kommer.

    Kram till er båda!

  7. Finaste, det går bra ska du se. Mowgli verkar vara en kille som kan hitta även i dimma. Kram!

  8. Oj 😦
    Fastnade lite i egen dimma och har inte varit in här på ett tag.
    På något sätt så tror man alltid att alla andra har det bra under tiden som man själv kämpar och återhämtar tro och kraft.
    Så himla dumt egentligen.
    Livet och känslorna liksom.

    Men du,
    alla som följt bara lite av dig och Tärningen vet att det är två av de största och vackraste hjärtan som strålat samman.
    Och dimma eller inte så har jag inga som helst tvivel på att er kärlek övervinner det ni möter och får kämpa lite med.
    Och växer sig starkare tack vare det med tiden.

    Jag hoppas att tända ljus,värme,kramar och kärlek ger dimman på nöten.
    Kram och kärlek till dig!

  9. Men BABY! Jag har inte läst på ett tag… *dumma dumma moi* Är ganska säker på att ni båda hittat ut – men vill ändå skicka kärlek och säga: ”Du vet var jag finns. Alltid och hela tiden. Any time of the day.” Massa pussar och varma kramar, mi cielo!!

    • Jodå, klart vi hittar ut 🙂 Vissa dagar blir det bara sådär extra jobbigt. Och jag vet darling – du fattar inte hur grymt fint det är att ha hittat en vän som du! Och du, jag kan inte vänta tills vi båda finns i samma stad! Kärlek till dig!

  10. I feel tha same – finally my darling, ses om drygt en vecka!!! *dör av lycka, typ* <3<3<3

Kommentera

