Om röda klot och nyckfullhet


Om man skulle iaktta mina mönster riktigt noga skulle man kunna likna mig vid mitt sätt att slunga iväg bowlingklot. Mina rörelser, min bana är densamma. Trögstartad, men mot slutet går allting fort. Lika oförbätterlig och envis som sättet jag skruvar på, utan att kunna stänga av. Till en början ser allting bra ut. Eller så ser det ut att gå rakt ned i fördärvet. Men så plötsligt, mot alla odds, vänder det. Liksom kloten jag slungar iväg, är min bana nyckfull. Svår att rå på, svår att förstå. Konsekvent inkonsekvent.

Jag följer det röda klotet med blicken. Och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Om röda klot och nyckfullhet

  1. *sänder varma tankar*

  2. Pingback: Och ännu ett år passerade.. | I think it's a Rainbow

Kommentera

