#10 – This I wore today…


Insvept i den tre meter långa, azurfärgade halsduken vandrar jag på Stockholmsgatorna. Mörkret har redan fallit. Och det är något sällsamt med känslan man får när man drar in den kalla vinterluften genom näsan och allt ljud utom de från mina bruna kängor liksom går förlorat. Något hemtrevligt med att kura ihop sig i den tjocka, svarta tröjan och sitta där i den röda fåtöljen på Espresso House. Se hur stadsljusen glimrar och lyser upp snötäckta gator. Och jag kommer aldrig bli en viking. Kommer alltid längta till soliga stränder. Men när man sitter där, raggsockar och jeans och tjocka, varma stickverk.. Ja då är det rätt okej ändå.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “#10 – This I wore today…

  1. Tänk vad du kan göra ett så tråkigt ämne till något som låter så mysigt och härligt 🙂

    • 😀 Härligt o höra! haha ja… jag undrade verkligen hur jag skulle tackla den rubriken när jag såg den fanns med på listan 😉 Tycker själv att det är ett ruskigt trist ämne.

Kommentera

