#6 – Om en dag som denna dag


Det snöfallsvita täcket glittrar i solen likt diamanter. Miljoner av gnistrande små diamanter som får mitt hjärta att sucka av lycka. Det är såhär jag vill ha min vinter. Ljus och lagom kall. Och den blå himlen som viskar sagor om hur våren och sommaren väntar på mig. Inte än, inte än. Men snart.

Den här dagen är ingen vanlig dag. Det är dagen D. Dagen för inlämningen av min första stora universitetsexamination. Dagen då jag vinkar farväl till tråkiga akademiska texter och inte behöver tänka på något annat än det jag känner för. Jag älskar sådana dagar. Ibland skulle jag nästan kunna drista mig till att säga jag lever för sådana dagar. Fast det är inte helt sant. Men vad spelar väl sanningar för roll en dag som denna? När solen skiner, snöfallstäcken gnistrar, himlen viskar och allting är fantastiskt?

En dag som denna dag ska man bara vara. Andas, skratta och vara glad att man lever. Precis så.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “#6 – Om en dag som denna dag

  1. Pari

    Lagom kallt? Vad är du för viking? Själv har jag ingen nästipp kvar och förbannar denna kyla. Min kropp är gjord för Bahamas I tell you!
    Hoppas det gick bra med inlämningen 🙂
    Kram

    • Haha, tro mig, jag är ingen viking nånstans. Min kropp är soooooo NOT gjord för vinter a la Sweden! Men jag kan uppskatta när dagar är soliga, himlen är blå, snön ligger vit och vacker och det är alldeles vindstilla. Lagom kyla. Inte den man dör av, bara lite så att man tackar gud o alla dom däruppe för att man har tjocka kläder på sig 😉

  2. Simply amazing…
    Korta meningar och små ord som fångar in hjärta och sinne och tar mig med till en magisk plats. Känslan du förmedlar i den dag du så målande beskriver är smittande och härlig. Ett hjärta som suckar av lycka och en himmel som viskar, vem skulle inte vilja uppleva eller få ta del av det liksom. Och det får vi ju också, via dig. =)
    Mera sådant till folket! 🙂 Och kram och kärlek också förstås 😉

    • 😀 Hörredudu, fattar du ens vilka otroligt fina kommentarer du skriver? Blir så jäkla glad av att läsa dom!
      Tack 🙂 Och jag ska försöka ge er så mycket jag kan!
      Kramar!

Kommentera

