#4 – Om något så (o)intressant som mat


Varje vinter föräter jag mig på citrusfrukter. Stora och små, söta och sura. Men helst dom sura. En gång åt jag två kilo clementiner på en kväll. Inte tröttnade jag för det. Och kanske är det därför jag tycker så fasligt om mina runda, orangefärgade vänner.  Det, och för att dom luktar så fasligt gott. Precis som en pojk bör göra för att fånga mitt intresse. Och på samma sätt som jag aldrig gett upp mitt hopp om kärlekens existens, kommer jag aldrig ge upp mina citrusfrukter.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “#4 – Om något så (o)intressant som mat

  1. Åh, du hade älskat den egyptiska citronjuicen. Den är fantastisk! Speciellt för en citrusfruktsälskare…

Kommentera

