You are my glue


Och så ligger dom plötsligt där. Under täcket. Och gesten berör mig så att tårarna börjar rinna okontrollerat. För det har bara gått någon timme eller två sedan vi kysstes farväl. Men mitt hjärta och min kropp värker redan efter dina. Mina öron längtar efter dina hjärtslag.

Det är bara tre dagar, intalar jag mig själv. Men det kommer att bli tre dagar följda av ensamma nätter. Och just ensamma nätter har jag svårt för. För det är under natten kroppen återhämtar sig. Och min återhämtning är beroende av dig. Du är mitt klister. Du säger det är dom små sakerna. Lapparna. Blickarna. Beröringen. Jag börjar tro du har fel. DU är klistret. Du är den som håller ihop och lagar och stärker. Inte sakerna. Du.

Jag älskar dig.

 

Detta bildspel kräver JavaScript.



7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “You are my glue

  1. Emelie MArie Linnea

    men åh så fint! Jag blir alldeles rörd. Ta hand om det ni har. Kram

  2. Pingback: #7 – ”No distance of place or lapse of time can lessen the friendship of those who are thoroughly persuaded of each other’s worth.” | I think it's a Rainbow

Kommentera

