Om en kväll på Underbara Bar


– Det var lite bättre än att gå ut och springa va? frågar jag leendes.

– Ja.. Okej – helt klart bättre! skrattar hon så att ögonen glittrar.

Och jag skrattar jag med. Åt hur hennes blick naglar sig fast vid den blonda killen på scen. Åt hur hon ler och får gåshud av raspet. Precis som jag. Det krävdes övertalning. Men hon kom till slut, Syrran.

– Mowgli verkar ju helt super! ler hon. Insvepta i en stor röd filt står vi i duggregnet, Blondie och jag. Jag har svällt upp och blivit stoltaste tuppen i stan. Berättar för henne att Mowgli gillar henne också. Utan att han sagt det till mig. Jag bara vet. Och dessutom är Blondie omöjlig att inte älska. Och det handlar inte bara om hennes milslånga ögonfransar och himmelsblå ögon.

Och där vi sedan dansar mitt i det bubblande folkhavet kastar jag då och då en blick åt Mowglis håll. Där han sitter på trappan, omgiven av tjejer. Dom skrattar och ler och jag skrattar åt hur han puffar på Syrran och säger något roligt till Peruanskan och pussar Kusin Vitamin på kinden. Och hjärtat dansar med i mitt bröst, euforiskt. För han är verkligen fantastisk. Och jag älskar att jag inte ens behöver försöka övertyga mina vänner. För dom ser det ändå. Utan min påverkan.

Det är en fantastisk kväll. Vännerna. Mowgli. Musiken. Isak Strand. Och jag.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

