The All-seeing Eye


– …och jag kunde nästan inte fortsätta läsa, för det stod Pocahontas, men det var ju inte jag och… Kusin Vitamin pratar på om hur Mowgli stulit hennes namn. För hon är det egentliga Pocahontas. Den som hetat så i flera år. Och det har alltid varit hon som haft det äkta Pocahontas-håret, svart och långt och böljande.

-…och så läste jag att när man har mens så växer ens långfinger, det sa dom och….Kusin Vitamin går på högvarv och säger till oss, högst allvarsamt, att vi inte fattar vad som pågår i hennes hjärna. Ur ingenstans pratar hon vetenskap och politik och fåglar och sjöhästar och vi andra hänger inte riktigt med i svängarna alltid, men våra kroppar bubblar ikapp.

– Men vad heter dom? Fågelmås? Måsfisk? Måsfågel? utbrister jag förskräckt och möts av febril tankeverksamhet. Våra tre huvuden blir ett enda Einstein. Och så är dom där igen. Dom tusen glittrande nålarna. Och det är så fint alltihop. Glädjen. Galenskapen. Kusin Vitamin. Mowgli. Och jag. Och vår förvandling till The All-seeing Eye

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

