Uppraggad på Sainbury’s


Det var med lättnad jag höjde volymen och lämnade kassan för att trava hemåt. Inom en sekund hade jag återvänt till min inbillade musikvideo där jag tillsammans med mina musiker skrek ut min ilska och förtvivlan över mina misslyckade relationer. På den tiden var jag en sann virtuos när det gällde misslyckade relationer. De senaste åren hade jag samlat dom på hög och med mig i min imaginära ryggsäck fanns dom alla. Speciellt en.

Anyways, så där var jag. Djupt försjunken i min musikvideo, när jag plötsligt känner en hand på min axel och obarmhärtigt rycks jag tillbaks till verkligheten och den mörka gatan i mitt Mornington Crescent. Och där var han plötsligt, killen från Sainsbury’s-kön.

I’m so, so sorry…utbrast han och rodnade. 
Ja, det borde du vara du din…tänkte jag förstås bara och sade istället:  Ehm..? Hey you.
Ehm.. this probably sounds really weird and stupid… But-I-think-you’re-insanely-gorgeous-and-I-can’t-help-it-can-I-have-your-number-and-take-you-out?
-Ehm…?
Oops.. Or.. Ehm.. You-don’t-have-to-maybe-you-have-a-boyfriend-and-I-don’t-know-but-maybe-you-know-if-one-always-play-it-safe-you..
I most certainly don’t have a boyfriend! skrattade jag och killen såg mest väldigt förvirrad ut. 
No? What? No boyfriend? Are you sure?
– Nope, no boyfriend. So sure.. Here’s my number.
– What!? You’re actually giving it to me?
– Sure, why not?
Bloody hell! Cheers! Then… Then-I’ll-give-you-a-ring-sometime-soon!
– Sure… What’s your name?
– Oh… Oh-right-John.
Well then.. Goodbye Oh-right-John. I’m Fariahn by the way.

Och jag såg skrattandes hur han nästan sprang hela vägen hem och kastade blickar över axeln då och då. Och plötsligt var tidigare sorger som bortblåsta.

Idag kan jag räkna upp otaliga scener ur de senaste åren då jag blivit uppraggad på liknande sätt. Ni vet, sätt som man verkligen, verkligen minns. Så, vad har ni för raggnings-minnen? Blow me away, people!

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Uppraggad på Sainbury’s

  1. Jag måste erkänna att jag tycker att det där var rätt modigt gjort av honom. Jag har många gånger tänkt göra liknande saker, men har egentligen bara vågat en gång. Då var det en söt tjej som satt i kassan på en ICA-affär och när hon frågade om jag vill ha kvittot sa jag att, visst jag kan ta det om du skriver ditt nummer på.
    Tyvärr hade hon pojkvän och jag blev utan nummer 😛

    Annars är väl det mest minnesvärda sättet jag blivit uppraggad på att en tjej stegade fram till mig precis när jag skulle hem från krogen en kväll. Hon såg mig rakt i ögonen och sa bara rakt ut ”Du ska följa med mig hem ikväll”. Jag blev rätt paff kan jag lova 😉

    • Det var just precis därför han fick mitt nummer 🙂 Jag blev rätt impad av hans mod. För han var inte alls min typ (inte för att jag tror att jag egentligen har nån typ men) och jag skulle nog aldrig lagt märke till honom annars. Men ja, det var charmigt liksom 🙂

      Haha snacka om självförtroende hos den där tjejen! Gick du med henne? 😉

Kommentera

