Och efter tisdagspuben är det onsdagsmorgon..


Jag vaknar med en sprängande huvudvärk. Och Mowgli frågar, självklart med skratt i rösten, om jag är bakfull. Lika självklart är det att jag låtsas som ingenting. Nej nej, inte alls så illa, säger jag. Inte alls så illa, säger han. Jag tror att han tror att jag ljuger, lite, men inte en chans att jag tänker erkänna. Inte för honom.

Men jag stönar och muttrar mig igenom morgonen. Förbannar ineffektiviteten och faktumet att jag nog fortfarande är lite vinglig. Det passar sig inte. Inte när man förväntas delta på praktikplatsens friluftsdag tillsammans med ett gäng hormonstinna tonåringar. Trots det börjar jag mitt i allt skratta när jag minns kvällen jag spenderat på Tisdagspuben med vänner från skolan. Minnena av hur vi sög i oss alkoholen som uttorkade små svampar får mig att vilja dö samtidigt som magen krampar. Och jag tänker att det är så det ska vara.

Så trots att jag sitter där sedan, döendes på tunnelbanan, måste jag erkänna för mig själv att jag längtar till nästa tisdag. Nästa kväll jag kan återse Hoppetossa och Peruanskan och alla dom andra som får mig att le tills det krampar. Fan, studentlivet må vara tufft, men det är kul vill jag lova. Trots att tisdagspuben sällan är full och det är med motvilja man stiger upp på onsdagsmorgonen..

Det är precis som det ska vara.

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Och efter tisdagspuben är det onsdagsmorgon..

  1. Du. Precis så som det ska vara!

  2. P

    Oh..I miss the feeling..
    Studentlivet är fint, ta vara på det 🙂

  3. Japp precis som det ska vara. Fast här är det torsdagskvällar och fredagsmornar som gäller =P

  4. Pingback: Om sådant man tänker på en fizzy tisdagskväll « I think it's a Rainbow

  5. Pingback: Om en kväll på Underbara Bar « I think it's a Rainbow

  6. Pingback: Och ännu ett år passerade.. | I think it's a Rainbow

Kommentera

