‘For some unknown reason, bad-boys draw you in despite the fact that they are jerks’


Du, akta dig! Eller du kanske vill hoppa från balkongen och kolla hur det går?

– Haha.. Du skulle aldrig göra sådär.

– Ha! Det tror du, tänk om du har fel?

– Det har jag inte.

– Du kan ju inte lita på mig sådär mycket!

– Älskling, du må vara oförutsägbar, men att du inte är elak det VET jag..AJ!

– …Jag kanske visst är en bad-boy..

– Ehm… näää…

Och jag skrattar åt hans försök att vara elak och tuff och hota mig med diverse otrevligheter. Och åt hur han påstår att det alltid är alla riktiga ”bad-boys” som får dom bästa tjejerna. Förvisso. Det ligger något i det – ”bad-boys” har en förmåga att dra till sig oss tjejer. De är spännande och attraktiva och oförutsägbara och nånstans finns den där viljan att ta hand om dom. Få dom mjuka, glada och kärleksfulla. Och dom är bra på att hålla intresset uppe. De är betydligt sämre på att ta hand om oss. Och i längden behålla oss. För en dag tröttnar vi alla på att inte bli omhändertagna och uppskattade.

Och jag tittar på honom när han drar på sig sina kläder. Undrar om han förstår att det är just hans underbart fina person jag är förälskad i. Att det är hans snällhet, hans mildhet och omtänksamhet. Hans förmåga att alltid få mig att skratta. Sättet han talar till sina föräldrar på. Hur han blir tillsammans med barn. Hur han får mig att känna mig trygg och uppskattad. Hur jag aldrig behöver sakna närhet, värme och kärlek. Hur han ger mig allt det där jag aldrig funnit hos någon av de ”bad-boys” jag beblandat mig med. De har varit spännande, fartfyllda och helt otroligt oförutsägbara. Och i jämförelse med Mowgli, inte värda ett enda ärligt hjärtslag. Men Mowgli… han är värd allt.

18 kommentarer

Filed under Uncategorized

18 responses to “‘For some unknown reason, bad-boys draw you in despite the fact that they are jerks’

  1. sanquentins

    Ja Kaffe är verkligen de! Utan kaffe lever man inte;)!

  2. Haha, jag skrev precis ett inlägg som berör det där.
    Det borde finnas fler som du, som har insett att det du beskriver =)

  3. Åhh vad jag gillar din blogg! Och om det tassar runt sådana som Mowgli på gatorna finns det hopp.. 😉

  4. Malin

    Sv: Nej tyvärr tror jag inte det gör det men boken går att köpa på bla. CDON. Där köpte jag den. Väl investerade pengar. Boken heter som sagt”Making the Cut” och kostar runt 200 kr om jag inte minns fel. Innehåller en massa olika recept baserade på om du är slow, balanced eller fast oxider. En komplett kostplan och en träningsplan med instruktioner till varenda övning!! Toppen bok helt enkelt!

  5. Gillar också din blogg 🙂 Jag håller med dig om the bad boys, inget att hänga i julgranen och inget att dejta om man vill nåt mer. Där är jag i dagsläget o jag läser igenom många nuförtiden.

  6. Tittar bara in för och säga att du gör otroligt fin konst och ett plus i kanten är ju att du är vädur ha ha

  7. Måste säga att jag gillar din blogg skarpt! Keep up the good work 🙂

  8. She

    Jaaa! *skuttar* Jag är åsså väduuuur!! 🙂

    .. och jag tycker om att ni gnabbas sådär kärleksfånigt .. *ler*

Kommentera

