Half goodbye


Så var det dags. Imorgon lämnar han landet igen. Japan nånstans därborta på andra sidan jordklotet väntar honom. Japan där Lilla Korea väntar. Och jag tänker på hur bror och jag suttit där på Friday’s och skrattat ikapp åt familjeanekdoter och dom senaste nyheterna där hemifrån. Hur vi sedan suttit i solen mitt i Kungsträdgården och spanat folk. Och framförallt så tänker jag på hur det river till i mitt bröst när jag tänker på farväl. Även om det bara är ett halvt sådant. Även om jag vet vi kommer att ses igen. Jag vet bara inte när. Ett halvår, ett år, kanske två.. Och jag tänker att tiden man får tillsammans alltid är alldeles för kort.

Jag kommer sakna dig bror.

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Half goodbye

  1. Jag skulle sakna ihjäl min lillasyster om hon var borta så länge. Och så tänker man tillbaka när man var mindre. då ville man inget hellre än att de skulle bort 😀

    • Eller hur? Visst är det märkligt? 🙂 Men ja… saknar det gör man. Speciellt när dom bara varit i Sverige i ett par månader och innan dess har man inte sett dom på dryga två år heller.

  2. Wtf. min bror åker ju till Japan i övermorgon.
    För ett år. Igen. Vet precis hur du känner, om du känner som jag. Stor glädje för hans lycka och förväntan, men ont som fan av egen kommande saknad?

    • PRECIS så! Ja… därserman. Världen är liten ändå 😉 Pluggar din bror där? (inte för att det är jättetroligt men vore jäkligt skoj om vi insåg våra bröder pluggade ihop haha)

      • jaa, han har varit där ett år tidigare, i Kochi 2006-2007. Nu ska han vara i Tokyo ett år och plugga språket igen. Var ska din bror vara? Vad ska han läsa, och hur kommer det sig att han åker? Stipendium, utbyte, självsparat? Förlåt mina tusen frågor! Hade varit väldigt roligt om de skulle läsa tillsammans haha

      • Min bror var i Tokyo och pluggade japanska i nästan två år, han kom hem en sväng nu i våras. Nu ska han tillbaks till Tokyo o plugga vidare eftersom han avbröt sina studier sist. Vart i Tokyo kommer din bror läsa?

      • Han ska plugga på Tokyo University of foreign studies…Han blev nyfiken på vem din bror kan tänkas vara, när jag pratade med honom om det 🙂 Han är nog inne på sitt fjärde år japanska nu, om jag räknar rätt. Var i Tokyo pluggar din bror? Ska du åka dit och hälsa på honom nått?

      • Hmm jag är inte helt säker på vart han pluggar, men vet du! Skicka ett mail till fariahn@hotmail.com så kan vi prata vidare där!? 😀

Kommentera

