Soul meets soul on lovers’ lips


– Du är så otroligt söt när du sover..

Jag är knappt vaken ännu men viskningen mot min kind och de ömma pussarna mot min hud letar sig in i mina drömmar. Först tror jag att det är vargen som säger det. Den stora gråsvarta varg som varit min följeslagare hela natten, men som i det halvvakna tillståndet börjar suddas ut. Och jag känner ett stygn av saknad. Men i samma stund som mina ögonlock tveksamt fladdrar till, försvinner det. Och jag känner hur det drar i mina läppar när jag trött ler. Mowgli sitter på sängkanten och tittar på mig i mörkret.

– Vet du att jag älskar dig såååå mycket, säger han. Låter mer som ett konstaterande än en fråga. Och hade jag bara haft mer styrka i mina nästan helt livlösa, fortfarande sovande armar, hade jag slagit dom om hans varma kropp och borrat in huvudet mot hans bröst. För att han är fantastisk. För att jag kunde svara utan den minsta tillstymmelse av tvekan när han frågade om det någonsin svindlar för mina ögon när jag föreställer mig resten av mitt liv med honom. För att han är den enda jag aldrig någonsin tvivlar på. För att han är den enda som inte fått mig tvivla på mig själv, mitt hjärta.

Och när jag hör ytterdörren stängas och hur hans steg avlägsnar sig, kan jag inte hjälpa att en ensam tår av glädje faller på kudden. Så gläfser vargen. Han är tillbaks och väntar tålmodigt vid drömmarnas kant, men jag kan se ivern i den lurviga svansen som slår mot marken. Och med fjärilar i magen och minnet av läppars värme mot min kind, springer jag den grå till mötes. Tillbaks till sömnen.

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Soul meets soul on lovers’ lips

  1. Och nu fick jag en tår i ögat för du skriver som vanligt så underbart… 🙂 Cc är känslig idag och är nära att lipa hela tiden, men det här fick mig att bli glad. I love this (and so many other things) about you! Du och dina ord och de bilder de skapar i min fantasi får mina lite ledsna mungipor att vilja hoppa upp och pussas med mina örsnibbar.

    Och så tittar jag på din lilla smiley här på din sida och ler lite till. 🙂 Puss!

  2. Hörru, nu blir jag ju avundsjuk 😛 Jag vill också uppleva det där!
    Men fan vad glad det gör mig:)

  3. Ni är så fina.. så fina, så otroligt fina.

    Puss

  4. She

    *vill bara hålla om er & kramas*

    Er kärlek sprider lycka!

Kommentera

