“I love you smile at me, I love the way your hands reach out and hold me near….I believe this is heaven to no one else but me.”


Himlen är alldeles löjligt grå. Så grå att det är ett under att jag inte vaknar upp och bestämmer mig för att somna om igen och vägra gå upp så länge himlen ser ut sådär. Jag ligger faktiskt och överväger det i en sekund eller två. Rullar in mig själv i det bantande duntäcket och borrar ned huvudet i kuddarna som bär hans doft. Jag tycker så mycket om den, hans doft. Vet att jag sagt det förr..

Idag satt han på sängkanten igen, åt frukost i sovrummet när jag bad honom. Och jag låg där, i en hög av kuddar och täcke, och kikade upp på hans profil. Log mjukt och suckade åt det ljusa, lyckliga pirrandet. Åt hur det är som att tända en lampa och världens alla stearinljus och skingra allt mörker när jag ser på honom. Åt hur obeskrivligt fint det är, det där med att ha en pojkvän man älskar så mycket att man tvingar sig själv att inte somna om förrän han gått därifrån, bara för att få höra honom tyst röra sig i lägenheten. Bara för att få höra ljudet av hans låga nynnande. För att inte missa de kyssar man kan lyckas stjäla om man bara håller sig vaken en liten stund till.

Någon timme senare vaknar jag alltså igen, för att stirra på den grå gröt som intagit min himmel. Och jag överväger. Bara en liten stund. Bara tills jag minns hur han tidigare lockat fram skrattet ur min mage och mitt hjärta. Och jag slungar skrattandes iväg ett trotsigt

– Som om..! och räcker ut tungan åt gråheten. Jag har ingen anledning att gömma mig under täcket. Ingen grå himmel i världen vinner idag. För det är så helvetes jävla fint att vara head over heels och ridiculously in love.

Musik på det

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to ““I love you smile at me, I love the way your hands reach out and hold me near….I believe this is heaven to no one else but me.”

  1. Ja, det är så helvetes jävla fint att vara det. Du beskriver det väl. Den där annars så diffusa känslan som fyller hela ens sinne med glädje utan att egentligen ha någon påtaglig grund. Härligt! Ha en bra dag! 🙂

  2. Anna

    Mm, Sarah McLachlan.. Min största kärlek i livet upplevde jag till ljudet av hennes röst.

  3. Åh vad skönt! 🙂
    Jag vill med..då känns allt plötsligt så lätt..inte mycket som kan få en på dåligt humör.

    Blir nästan lite förälskad av att bara läsa ditt inlägg 🙂 Eller kanske snarare att längtan efter kärlek växer sig stark! 🙂

    • Haha söt 🙂 Men ja, du har så rätt att humöret håller sig uppe mycket lättare och längre när man är kär så det bara skriker om det.

      Vi får hoppas du hittar kärleken snart då 😉

  4. Lina

    Du skriver alltid så fint. Och det är så fint att ni har det så fint. Men det är synd att jag är så nydumpad att jag inte riktigt kan njuta av det…

    • Åh tack. Men så tråkigt att höra att det inte gått lika bra för dig 😦 Och jag förstår absolut att det är svårt att njuta av andras glädje när man själv är nere. En jättestor kram till dig!!

Kommentera

