Jag borde inte sitta här


Jag borde egentligen inte sitta här, iförd hans blårandiga tröja och men fingertopparna mot de knattrande tangenterna. Klockan tickar iväg i det högra hörnet och någonstans känner jag en svag röst i mig som muttrar ogillande. Jag borde stå i duschen. Äta. Klä på mig. Men jag har försökt lösa gårdagens problem igen. Ringt och ringt och förundrats över nonchalansen. Förundrats över hur förlamande regler kan vara. Och nu försöker jag intala mig själv att jag gjort vad jag kunnat. Att det bara är att vänta och hoppas på att jag har tur. Men jag hatar att utelämna mig endast åt det där som kallas för tur. Oberäknelig. Oförutsägbar. Tur.

Jag borde egentligen inte sitta här, och dra in doften av hans tröja precis som Ferdinand drar in doften från sina blommor. Han är min blomma. Fast han luktar godare. Är manligare. Och jag är inte allergisk mot honom. Allt annat än allergisk. För varje dag, vecka, månad som går växer jag bara mer och mer fast vid honom. För varje dag, vecka, månad känns det bara mer och mer omöjligt att leva utan honom. Jag har inte kvar ens en tillstymmelse av det som brukade vara min gard. Där jag står nu, där jag har växt fast, fast rörlig och utan bojor, vid hans sida, kan jag inte ens värja mig. Och jag är inte ens rädd. Inte som förut. Det enda som skrämmer mig är tanken på att inte ha honom i mitt liv.

Men jag borde verkligen inte sitta här. Tiden väntar inte på mig.

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Jag borde inte sitta här

  1. Jo

    Hoppas du har turen på dig sida.

    Vackert skrivet om er kärlek 🙂

    Kram

  2. Tärningen är kastad

    ❤ ❤ ❤

  3. Va fint skrivet! Älskar människor som kan illustrera en känsla så starkt med bara några ord!

    WORD!

    /E

  4. Fint skrivet. Tyvärr är det ju så att tiden inte väntar på någon.

    Och det där med att växa fast vid någon låter trevligt, det vill jag också uppleva 🙂

  5. Pingback: #4 – Om något så (o)intressant som mat « I think it's a Rainbow

Kommentera

