Baby, can we have a lion?


Det är ett generat skratt som undslipper mig. Generat och darrigt. Hjärtat slår hårt i bröstet, så hårt att det nästan gör ont och jag får svårt att andas. Det bultar i huvudet, någonstans bakom ögonen. Trycker på. Dimmig blick och underläpp hårt mellan tänder.

– Men herreguuud! Ni två är ju helt likadana! utbrister Mowgli och skrattar.

Våra blickar lyfts från datorskärmen och möts. Exet och jag ser på varandra, ler flyktigt. Våra ögon är lika glansiga. Våra röster lika ansträngda. Och ja… Kanske är vi ganska lika ändå. Här och där. I någon vrå och vinkel. Men så frågar jag mig om det ens går att inte reagera som vi gör. I ett människobröst där hjärtat fortfarande slår och där empati och kärlek frodas och gror… Jag tror inte det.

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Baby, can we have a lion?

  1. Ja jag hoppas innerligt att de finns en för mej med :O) Ibland rullar de ju på.. synd att man inte kan slippa de där deprimernade perioderna som kommer ibland :/ Men antar att jag får koncentrera mej på de jag tycker är kul mens jag låter tiden ”rulla”. Lever för träningen och hundarna sålänge.. hämtar en ny hund imorn och då antar jag att livet kommer gå i ett flow för ett tag :O) och du jag Gillar verkligen att läsa din blogg, även om jag inte hänger med i allt så är de så otroligt bra skrivet att jag vill läsa det ändå :O) kram

    • Jadu, som du säkert märker när du läser här så går det ju lite upp och ner för mig med ibland. Alla har vi ju våra bra och dåliga dagar och perioder, men det är väl det som gör oss mänskliga 😉
      Ny hund? 😀 Inte fy skam alls, gud vad kul! Samma ras?

      Det är verkligen jättekul att höra att du gillar att läsa det jag skriver. Vet att allting inte alltid hänger ihop eftersom jag ofta skriver om saker som dyker upp i huvudet. Inte alltid så sammanhängande ju 😛 Men som sagt, blir jätteglad av att höra du gillar det! Kram på dig!

  2. Ja inte kunde jag hålla tårarna borta i alla fall…

    Gud så fint *snyft*

  3. Alltså varje gång jag ser den här tjuter jag. Jag hoppas verkligen att det är på riktigt!

  4. Pingback: #3 – Om föräldrar, rötter och vingar « I think it's a Rainbow

Kommentera

