Och vi såg solen gå ner


Där vi sitter ser vi solen sakteliga försvinna bakom Stockholms takåsar. Mowgli, Syrran och jag har ätit grekiskt. Och nu dricker vi drinkar som vi egenhändigt mixat i Syrrans nya lägenhet. Och vi beundrar hennes terrass och fantiserar om hängmattor och rottingmöbler, otaliga grillkvällar och intag av drinkar. Och så mitt i allt får vi för oss att vi borde ge ut en bok med våra egna, förvånansvärt goda, drinkar. Vi hittar på namn och skrattar åt förslagen och så mixas det mer och vi hummar gillande åt smakerna.

Senare när jag sitter bakom Mowgli, under en nedsläckt himmel sånär som på stadens glimmande små ljusprickar, kan jag inte låta bli att erkänna för mig själv att faktiskt.. Jag har nog förälskat mig i den här staden alltid. Åtminstone nu. Sommar-Stockholm. Nu när jag har min Mowgli och värmen och solen och hästen och drömmar om en ljus och spännande framtid som jag nu, snart, nästan kan ta på. Det blir nog bra det här.

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Och vi såg solen gå ner

  1. Klart det blir bra vännen!
    Du har ju allt du bara jag önska… allt vi andra drömmer om 🙂

    Du är värd allt och lite till fina du!

    Kram

  2. Åh, va fint! Och till hösten går du ju lärarprogrammet. Tänk så många nya inspirerande och intressanta människor du kommer att lära känna. =)

    • Jag veeet!!! 😀 Jag blir alldeles tossig av lycka bara jag tänker på så många jag kommer lära känna och vad mycket nytt o kul o spännande jag kommer va me om!

  3. Vår nya bebis-giraff heter Mowgli. Tänker på er varje gång hans namn nämns 🙂

  4. Pingback: Om en kväll på Underbara Bar « I think it's a Rainbow

Kommentera

