Mowgli är hemma!


Det lyser om honom. Tanken slår mig där jag ligger på soffan och ser honom klä av sig medan han uppspelt berättar om diverse påhitt med grabbarna och båten och visar tån som färgats alldeles svart av någon okänd anledning. Hans ögon liksom glittrar och leendet leker på hans läppar. Jag måste erkänna, om än bara för mig själv, att jag inte riktigt hör allt han säger. För min hörsel har liksom trubbats av. Och mina tankar. Och min talförmåga. För där står han, snart alldeles naken, och hans blotta närvaro påminner mig om hur mycket jag älskar honom. Hur djupt hans person rotat sig in i mig, redan.

Och jag vet inte riktigt varför. Varför jag påverkas så stark av hans närvaro när vi bara varit ifrån varandra ett dygn. Varför mina ögon tåras av den närmast smärtsamma ömhet jag känner när han går till duschen. Men jag vill aldrig sluta känna såhär.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Mowgli är hemma!

  1. relationskrisen

    Vilken fantastisk känsla! Håll kvar vid den. 🙂

Kommentera

