Vissa dagar…


Har ni dagar då det känns som om allt ni gör blir fel? Oavsett hur goda intentionerna är, oavsett vad det handlar om. Beslut du inte tar blir fel, tråkiga. Besluten du ändå tar sedan blir fel. Ord som undslipper dig får helt fel klang eller uppfattning. Ord som inte sägs får ännu värre uppfattning. Och så står du där sen och undrar vad fan det är för fel med dig. Undrar varför inget bara går rätt, när allting du säger och gör bara är av god vilja.

Jag har en sån dag idag. En dag då jag helst vill kura ihop mig i hörnet bakom garderobsdörren och göra mig så liten som möjligt. Nedsläckt, tyst och utan varelser med förmågan att missförstå mina intentioner och mig. Det är därför jag står utanför och gömmer mig. Gömmer mig och undrar om allting egentligen bara beror på mig? Om det helt enkelt bara är jag som uppfattar situationen helt vrångt?

Jag vet inte. Jag vill bara gömma mig.

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Vissa dagar…

  1. Jo. Precis så. Det är då jag känner mig alldeles fyrkantig i en rund värld.

  2. Händer ganska ofta. Idag har jag inte sagt många ord, men dom var dom rättaste 🙂

  3. Såna dagar har vi alla vännen. Och som allt jobbigt så går det över.

    Massa kramar

  4. trasig kaktus

    Det går aldrig värre än åt helvete, och visst löser det sig tillslut.

    Somliga dagar är skitdagar, och det beror mer på dagarna än på dig/mig/honom/henne/den som drabbas. Put on the happyface och håna dagen, vettja 🙂

Kommentera

