Om sol i sinne


Som vanligt vaknar jag till igen när Mowgli sätter sig på sängkanten för att äta frukost. Han har börjat göra det på sistone. Sätta sig hos mig och flina lite när jag sömnigt ler mot honom eller kurar ihop mig till en liten boll kring hans kropp. Jag älskar det. Idag är inget undantag.

Kan se solen skina ute och i halvsömnen suckar jag förnöjt. Jag har drömt om Chile hela morgonen. Om mormors hus och mandelträden. Om doften av varm jord och citrusfrukter och kummin och mynta. Och känslan och dofterna ligger kvar i min kropp när jag vaknar. Ett tag tror jag nästan jag faktiskt är där.

– Cc har kommenterat, meddelar Mowgli. Och han känner mig väl. Vet mycket väl om hur rusigt glad jag blir över nyheten och att jag antagligen kommer att rusa upp ur sängen så fort han gått hemifrån. Och det är precis vad jag gör.

Och när jag sedan sitter där, i min solfläck på soffan och med datorn i knät, kan jag inte sluta le. För Cc är tillbaks och jag har saknat henne. För att jag älskar solfläckar inomhus och hur de påminner mig om när jag var liten och alltid somnade på solfläcken mitt på hallgolvet.

Och för att jag har världens bästa pojkvän som gör mig glad, gladare, gladast. För att han pushar och finns där. För att han anmäler mig till ”Dance & Jam Session in the Summer Sun City” för att han vet jag älskar afrodans. För att idag är det sol och jag känner mig gladare än jag gjort på ett bra tag och för att just idag har jag upptäckt att jag älskar Mowgli lite mer, lite djupare än igår. Och imorgon mer än igår.

13 kommentarer

Filed under Uncategorized

13 responses to “Om sol i sinne

  1. She

    Jag är också glad att Cc is back! 🙂 Saknat hennes ord.

    Sol i sinne … det får jag av dig!

  2. Tuss

    Oh dessa solfläckar. De är minst sagt the shit. Visste du att de där solkrumelurerna man ser i skenet inne egentligen inte alls heter krumelurer som jag alltid sagt. utan solsmulor. Galet mysigt ord, påkommet av en liten flicka. Det är nu ett riktigt ord. Så enjoy av alla fina rara små solsmulor du ser när du är i någon av alla underbara solfläckar som finns ^_^

    • Dom är the shit indeed! 🙂 Solsmulor alltså? Gud vilket mysigt ord! 😀 Snacka om att jag kommer att använda det hela tiden och driva Mowgli till vansinne med vad han kommer att kalla är ett påhittat ord som inte finns. Hehe

  3. mittiallt

    kärleken är underbar när den äter frukost på sängkanten.

  4. Men SÖTASTE!!! Det här har ju inte jag sett förrän nu – hallååååå! HUR mycket kärlek skickar jag till dig (och till She) nu? Tjockt mycket – pussaaaaaaa!!!!!

  5. Pingback: Om en flicka som kallar sig Cc « I think it's a Rainbow

Kommentera

