Time to shape up a lil’


Jag sitter inne. Det är soligt ute. Himlen blå. Lukten av nyklippt gräs kittlar min näsa. Jag tänker jag måste skärpa mig. På riktigt. Och jag minns hur otroligt trött på mig själv jag var igår. Trött på min tillfälliga oförmåga att välja, bestämma och bara vara positiv. Trött på att verka otacksam fast jag inte alls är det egentligen. Och så tänker jag på hur det var att sitta där bakom Mowgli med vinden piskandes i ansiktet. Hur jag slöt ögonen och låtsades jag satt på Exoticas rygg och for fram i skogarna. Jag tänker på hur lyckligt lottad jag är som har en pojkvän som bryr sig och vill se mig glad. Och jag känner hur tårarna trängs för att tanken är ganska överväldigande.

Jag tänker på hur mycket kärlek jag blivit välsignad med. Hur jag aldrig någonsin varit utan människor som älskat mig, trots att det ibland känts så. Och jag säger till mig själv att nu, nu får det vara nog. Nu vänder vi på det här. Nu går vi ut i solen, med boken och papprena och pennorna och så väljer vi att vara glada. Och så minns vi att det finns dom som inte är hälften så lyckligt lottade som jag. Nu skärper vi oss.

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Time to shape up a lil’

  1. She

    Allt vi har i bagaget kan verkligen tynga ner en ibland, och då bör man göra som du gör: Skärpa sig.
    Tänka att allt och alla du mött hittills har varit vägen fram till den kärlek & lycka du har idag! ❤
    ( och du förtjänar den, tro inget annat )

    Hoppas Ni haft en underbar Midsommarhelg, härliga Ni!

    Stor kram & puss på nosen!

  2. Just nu har jag ungefär samma känsla, att jag måste ta tag i mig själv för
    ”det är ju sol ute”

    men jag fastnar inne ändå.. måste skärpa mig.

  3. Så är det. Ibland måste man bara bestämma sig. Lättare sagt än gjort, i och för sig… Men det lustiga är att det går lättare och lättare när man övar på det.. Ha en härlig dag i solen!

    • Ja, det är väl så 🙂 Antar vi alla har våra dagar, men nog måste man väl göra lite själv för att komma ur dom. Tack så mycket! Hoppas du får en härlig dag i solen du med!

Kommentera

