Om Ken


Ken är han som jag känt och älskat sedan första året på gymnasiet. Och som jag aldrig slutar sakna nu när han inte längre finns i min närhet. För han, liksom jag, är oerhört dålig på att höra av sig med jämna mellanrum. Ändå är det alltid lika fint att prata med honom eller få ett oväntat sms i natten om att han saknar mig. Fina, fina Ken. Vilken fin vän han varit genom åren. Och som vi gått och varit kära och okära och ibland samtidigt men oftast inte och gud så vi har tjafsat och bråkat om fåniga saker. Hittade en gammal msn-konvo bland allt gammalt bloggmaterial från svunna tider och slogs av hur vi alltid låter som vi gjorde under gymnasiet. Såhär ungefär:

Ken: Du kunde fått smaka om du varit i Hova, men inte då. Du ska alltid vara så avig.

Fariahn: Jag? Vad ska det betyda?

Ken: Ja. Det betyder att du inte är rättvänd.

Fariahn: Vadå? mitt huvud sitter väl inte bak o fram heller?

Ken: Det är en såkallad metafor.

Fariahn: Jag är väl inte avig…

Ken: http://sv.wikipedia.org/wiki/Metafor

Fariahn: Hahaha… Vad rolig du va då

Ken: Du är ju inte här och inmundigar tårta, eller hur?

Fariahn: Meh.. Jag blev ju inte inbjuden förrän just precis nyss! Kan ju inte gå hela vägen! Då missar jag ju bussen på söndag!

Ken: Undanflykter!

Fariahn: WHAT? — för övrigt visste jag inte ens du var i skethova

Ken: Ja, du kunde gått ha kollat när min mamma fyller år pch ringt och frågat om det serverades tårta (vilket vi hade berättat att det gör, godhjärtade som vi är) och så hade du kunna bjuda in dig själv!

Fariahn: Dessutom så undanhåller du ju sån skitviktig info från mig..

Ken: Eller?

Fariahn: Meh.. NEJ! För så gör man inte!

Ken: Johoru

Fariahn: Neheru.. då blir man precis som Jafar på gymnasiet..!

Ken: Jag skulle inte kunna komma och hälsa på dig för jag förväntade mig ju att du skulle vara här och hälsa på.

Fariahn: FY FAN VA HAN LJUGER!

Ken: Sant ända in i benmärgen

Fariahn: Ja att du ljuger ja..

Ken: Ska jag behöva lida för att du inte är driven nog?!

Fariahn: suck –nu ska han spela martyr oxå —

Ken: Men jag är inte långsint. Jag FÖRLÅTER dig! Fariahn! Du är FÖRLÅTEN!

Fariahn: Du är dig lik din dumme store fan..

1 timme senare..

Ken: —— Du förtjänar inte någon tårta — för du är dum. Som… Spökplumpen.

Fariahn: *in total shock* Spökplumpen? E det din osynliga vän eller nåt?

Ken: Ja. Du är lika dum som honom.

Helvete vad jag saknar idioten. Jävla Gotland som tagit honom ifrån mig! Note to self: ÅK TILL GOTLAND.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Om Ken

  1. relationskrisen

    Haha, underbart!

    Ja, åk till Gotland och se till att han bjuder dig på en bit tårta! 😀

Kommentera

