Och så levde de lyckliga…


Jag är ingen brinnande rojalist. Har inget större intresse av vad som händer i vår världs kungafamiljer. Men jag är människa. Och en alldeles hopplös romantiker. Och när jag sitter här och lyssnar till röster och musik som får min hals att snöras ihop kan jag inte värja mig. För jag ser på henne. Jag ser glädjen som får henne att stråla. Och jag ser hans tårar. Och händerna som hårt kramar varandra. Och jag tänker att mot kärleken kan nog ingen värja sig. Inte ens kronprinsessan. För där hon står upphör hon liksom att vara kronprinsessa. Där står en alldeles vanlig, mänsklig kvinna med en blick som talar sitt tydliga språk om kärlek till mannen vid hennes sida.

För att det där är kärlek, det tvivlar jag inte en sekund på. Och på samma sätt som jag genom åren gråtit över systrarna Bennetts glädjeämnen och sorger, Tristans och Isoldes förtvivlan, alla de hjärtan som brunnit och brustit och vunnit och förlorat, på samma sätt påverkas jag nu.

Så jag låter dom falla fritt. För mot riktig kärlek kan ingen värja sig. Åtminstone inte jag.

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Och så levde de lyckliga…

  1. Känner exakt samma… grät som en barn!

    Så fina de är.. och lyckliga!

    LEVE KÄRLEKEN!!!

  2. relationskrisen

    Jag håller med! Det var så sanslöst romantiskt, verklighetens saga; ”…och så fick han sin prinsessa till slut och de levde lyckliga i alla sina dagar. ” Det blir inte bättre än så. Vilket otroligt bröllop! 🙂

  3. Inget SNACK om att det är kärlek mellan dessa två… att efter 8-9 år stråla så genom tv-rutan är helt SJUKT.. Den människa som inte blir rörd av detta har inget hjärta i kroppen!!!!!

  4. She

    … hopplös romantiker, same here …

    Daniels tal fick mina tårar leka långa lekar längs kinderna ….

    ❤ ❤ ❤

Kommentera

