Moody


Den här veckan har börjat märkligt. Mitt humör har varit märkligt. Min kropp värker – och det är väl bra för det är ju träningen som är orsaken – men jag hatar värk. Och jag känner mig trött. Hängig. Stingslig. Sliten. Omotiverad. Och jag har lätt till tårar av det odefinierbara sorten. Och jobbet känns oerhört trist när himlen är blå och jobbarkompisarna är borta.

Jag tror jag det blir nyttigt att komma hem ett par dagar och ta Mowgli med mig. Till det gröna. Till vattnet och äppelträden och hunden och katten och syskonen och päronen. Jag behöver ny energi. Och tid att vara med dom jag älskar.

Tills dess går jag ut sätter mig på en gräsplätt och räknar sekunder..


Gärdet 6 juni 2010


14 kommentarer

Filed under Uncategorized

14 responses to “Moody

  1. Räknar ned dagarna nu.
    Äntligen svensk midsommar. Belgisk och kinesisk midsommar är rena skämtet jämfört med att få sitta ute på verandan med familjen och tjöta med lite vin och grillning. Ska krama och aldrig släppa.

  2. Ja. Ibland måste man helt enkelt andas lite frisk luft. Puss på dig!

  3. Vet du vad du kan göra som kanske får dig att le lite? Kika lite på mini-smileyn här på din sida. Jag ler och skrattar lite varje gång. Den är så söt, precis som du är!

  4. She

    Hoppas så att du & Mowgli får underbara dagar i det gröna …

    *kramar om*

  5. mh

    Träna är bra och träningsvärk också (dras själv med en helvetisk träningsvärk i benen). Och familjen är bäst.

  6. Kom så ska jag krama dig baby….

  7. fisen

    så du lyckades med redigeringen ;D love you

Kommentera

