Om vissa tystnader


Ibland är han lite nere och blir tyst. Som igår när Söderling, I quote, fettorskade i tennisfinalen. Och ibland tror jag då att det är mitt fel, att jag gjort någonting. Det letas i racerfart i mitt huvud efter något vagt minne av någonting jag kan ha gjort eller sagt som inte är okej (antar man har bagage kvar ändå) och fast han rynkar pannan när jag frågar om något är fel och han säger att vi är okej, så blir jag lite orolig. Att han plötsligt ska tröttna på mig. Eller något. För ibland kan jag inte förstå hur man kan ha sån tur som jag haft och hitta någon som är så väldigt bra för en och inte ens lite dålig i kanterna.

Det är sådana gånger som jag kryper tätt, tätt, tätt intill och lägger armar om och pussar där jag kommer åt bara för att jag går sönder om jag inte gör det. För att hans närhet lugnar och värmer. Och för att jag vet att jag själv kan vara nog så irrationell. För att jag vet jag verkligen haft tur och jag ibland blir rädd att turen liksom ska ta slut. Och jag har börjat vänja mig vid att ha ett välmående hjärta..



4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Om vissa tystnader

  1. Ni är så fina så det värker i hjärtat att läsa.
    Så glad att två så fina människor funnit varandra!

    Massa kramar till er båda!

  2. relationskrisen

    Åh, vad jag känner igen det där! Det är så typiskt att man genast tar åt sig av alla tystnader eller smått ovanliga beteenden. Man vet ju själv hur man är och att humör och lust kan gå upp och ner. Och man vet ju också att det sällan är den andres fel. Men ändå blir man osäker när man står på andra änden.

    Skönt att du då kan krypa nära och känna tryggheten! 🙂

    • Ja… Det blir ju så. Man är ju inte så rationell alla gånger när det gäller lööööv. Då är det tur man har en kille som bankar vett i skallen på en 🙂

Kommentera

