Om tur och dejter


– Han satt alldeles tyst hela kvällen och spelade tv-spel.. Och sen ville han sova för han var trött. Jag blev ju inte jätteglad..

Moe var på dejt i helgen med killen hon flirtat ett tag med (och som råkar vara Magnus Betners yngre och snyggare brorsa). Av någon anledning har hon bestämt sig för att lägga ner det hela. Jag undrar varför. Not. Att på första dejten inte ens intressera sig för den andre och mest vara sur och tyst, det vet jag inte om det är ett vinnande koncept. Mest är det dumt. Och lite fascinerande. Att man inte ens anstränger sig lite.

– Man ska nog inte dejta snygga killar… Oskulder! Oskulder måste vara bra. Eller någon som aldrig haft flickvän på riktigt och som aldrig varit kär förut.. Och som är yngre.. Oerfaren..

Och jag ler snett där vi sitter i solen och tänker att fullt så lätt är det nog inte alls för jag vet nog hur det är att bli första riktiga flickvännen och kärleken och erfarenheten och det med en yngre kille. Av någon anledning har dom haft svårt att släppa. Har det fortfarande, trots att jag försökt allt jag kunnat komma på för att skaka av mig diverse ex och dejtingmaterial och ragg som inte riktigt velat ge upp.

– Nej.. Du kanske har rätt.. Fan.. Man måste nog ha tur helt enkelt, suckar Moe.

Ja.. Man måste nog ha tur, mumlar jag och känner mig jävligt lyckligt lottad.

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Om tur och dejter

  1. Tricke

    En himla massa tur….och tålamod…..

  2. Tur räcker inte. Man måste räkna med parametern timing också! Det är fan ett under att det finns några lyckliga par överhuvudtaget.

    Jag är precis lika glad som du över min ”lott” och tro mig, om läget ändras och jag blir lottlös igen (dvs singel :)) så är det jag som will stay single for ever and ever. För det är en djungel out there. Och jag är trött på att plöja runt i den. All respekt till singeltjejerna! (…som jag alltid härjar om…)

    Lycka till Moe, hejar på dig :). Och stor kram till finaste Fariahn. En puss också *puss*

    • Haha ja… det ligger nånting i det där du säger. Djungel indeed. En jävligt galen djungel. Och jag ska hålla tummarna för dig också så du inte blir lottlös and forever single 😉

      Puss och kram 🙂

  3. She

    Inte bara tur …. Millisekunder var det va? 😉

Kommentera

