– Åh! Jag kommer bli omflyttad på jobbet och få nytt schema och då kanske vi slutar jobba om varandra!

– Ehm.. Men.. Jag jobbar ju fortfarande bara kvällar…

– ..bla bla klockan fem! … SKIT! Det gör ju inte alls någon skillnad!

– …..

– …..

Och jag kan inte låta bli att känna en enorm klump i halsen när det blir sådär tyst i telefonen. För hur Kusin Vitamin och jag än försöker så verkar våra jobbscheman aldrig vilja bli kompatibla. Och vi lägger på och jag uppdaterar min status och Bönan skriver plötsligt hon älskar mig och vädret är alldeles grått och kroppen gör fortfarande ont och jag är trött och det börjar regna ur mina ögon. För jag är inte van vid att inte ha tid för mina vänner.

Och jag tänker igen att nu får det räcka. Jag måste byta bransch.


Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

