Urladdning. Ett stort jävla åskväder som får jorden att darra och ett regn som slår mot rutorna. Storm. Jag behöver kaoset. Utrensningen. Vatten som sköljer bort. Jag finner inte mina ord. Kan inte greppa tankar. Kvävs i mina fingrars dvala. Och jag vill stå barfota vid sjön där jag växte upp och vänta in den. Stormen. Vänta in de svarta molnen och välkomna de förblindande blixtarna och dansa i det förlösande regnet. Och jag vill vakna nästa dag av ett ivrigt kvitter och solen på min näsa. Jag vill andas in den rena luften. Det vill jag ha. Allt det där. Jag vill ha stormen. Jag vill ha kaoset. Där finner jag orden.

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “

  1. She

    Ska vi dansa i regnet tillsammans? *vill åsså*

  2. Jag vill OXO dansa i regn för att vakna med solen på näsan nästa dag – får jag leka med er?

  3. She

    Åååå – blir ju toppen med vår lilla trio, dansandes i regnet, med glittrande ögon & munnar som skrattar!

    See you anywhere – anytime!

Kommentera

