Samtal med det förflutna


Jag går in på msn. Det är första gången jag är inne på riktigt sedan… Sedan jag satte punkt med Han på Andra Sidan Havet. Och det är en märklig känsla. Det är som att vara tillbaks hos någonting som varit en avslutad era av mitt liv. För jag lever inte mitt liv över MSN och Skype längre. Har inget behov av att göra det. Saknar det inte ens ibland. För det var aldrig något liv. Snarare en slags väntan på ett liv som aldrig tycktes börja.

Det är lustigt, för jag har bara hunnit vara inloggad i fem minuter när jag förnimmer en känsla av att Han på Andra Sidan Havet kommer dyka upp. Fast tiden är helt fel. Fast han inte ens borde vara hemma. Och jag tänker att jag ska stanna kvar. Mest av nyfikenhet. Ni vet, som för att testa mig själv och dom försvunna spökena. Dom jag inte hört av på månader nu.

– Hello?

Jag behöver knappt vänta fem minuter. Han är där. Och jag svarar. För första gången sedan.. Ja, veckan jag satte punkt tror jag. Och det blir ett märkligt samtal. Han gör sitt bästa för att inte trampa i klaveret. Jag gör mitt bästa för att ha tålamod med honom. För jag vet han tycker det svårt. Och jag vet att han tycker det är ännu svårare just för att han vet att jag inte ångrar mitt val. För att han vet jag är lycklig med någon som inte är han.

Och det slår mig när jag sitter här, än en gång, att jag är så jäkla lyckligt lottad som har en pojkvän som jag kan lita på och som litar på mig. Som inte skickar hemliga kärleksmail till någon annan i nätterna och är där han egentligen inte vill vara, bara för att han är för feg för någonting annat. För på sistone är det sådant jag sett på alltför många ställen, hos alltför många människor. Den där jävla fegheten. Äta kakan och behålla den. Yada yada yada..

Mowgli brukar blinka åt mig och säga han är ett kap. Och vet ni… Det är han. Jag har haft sån helvetes jävla tur. Och jag tänker inte någonsin glömma bort det eller ta det för givet. Jag tänker inte bli som Han på Andra Sidan Havet. Och aldrig någonsin som hans flickvän. Förr dör jag.

16 kommentarer

Filed under Uncategorized

16 responses to “Samtal med det förflutna

  1. Alltid härligt att läsa dina inlägg, är glad för din skull och hans 🙂

    Ha en fin försommar kväll…

    PS! Jag har bytt adress, för din blogroll skull..

  2. Så jäkla skönt att se nån som SLÄPPT alla sina konstiga tankar och beteenden.. skönt att SE att man faktiskt kan det, och kan hitta tryggheten någon annanstans, med någon annan.. som är VÄRD det…

    • 🙂 Visst går det. Tar sin tid att inse, men allt det där ligger ju egentligen hos sig själv. Man kan inte slå sig fri om man inte helhjärtat vill det på samma sätt som man inte kan hjälpa folk som inte vill bli hjälpta. Så hopp finns alltid 🙂

  3. She

    *suckar*
    Ni är så härliga!!

    *kramar om er båda & pussar er på nosen*

  4. Ja du den där äta kakan och ha kvar den grejen verkar var det senaste. Folk har svårt att välja, det väntas alltid på något bättre runt hörnet tydligen :/

  5. Torkel

    Låter som ni har det bra. Skönt att höra. Och du, var rädd om ditt kap 🙂

  6. Dina ord faller så rätt på ”pappret” det låter som om din sitution är under all kontroll och lycklig känns som rätta ordet just nu.

    • Ja.. det känns ju lite så. Under all kontroll säger du.. Är man någonsin under all kontroll när det gäller känslor och kärlek? Men jag tror det är just det som också är en stor del av själva tjusningen med det hela.. Äsch vad jag svamlar.. 😛

      Kram på dig

  7. Anna

    Så fint att höra att ni har det bra. 🙂

    Och den där jävla fegheten. Den får mig att må illa, riktigt illa.

  8. relationskrisen

    Ja, det är verkligen ett tecken på att du har hamnat helt rätt. Just det där med att du kan vara så tydlig och säker på ditt val, att du inte längre lockas av det förflutna. Måste vara otroligt skönt! Jag är verkligen glad för din skull! Och för hans. Ni verkar vara perfekta för varandra. 😀

    • 🙂 Tack fin. Ja, det känns jättebra. Att jag inte ens funderar över det liksom. Det bara.. är. Kärleken. Den bara är när den är och så är det. Typ.

Kommentera

