Your body is a wonderland


Det är sent. Vi borde sova, men han är rastlös och mitt huvud fyllt av tankar. Mitt hjärta värker. För honom. För han far. För hans familj. Och jag är nära att brista i gråt igen, precis som när mina ögon vandrade fram och tillbaks över raderna han skrivit. Men jag skrattar. Och jag låter mina händer vandra över hans varma hud för att distrahera mitt huvud. För att jag inte kan låta bli att låta mina fingrar leka med den mjuka hårdheten i hans muskler.

– Tycker du verkligen om att ta på mig?

Frågan överrumplar mig. Förvirrar och förvånar. Och jag stannar upp för ett ögonblick, måste blinka till och se på honom där vi ligger i mörkret. För i hans röst kan jag inte röna ut om han är allvarlig eller inte. Men någonting får mig att tro han är det. Allvarlig. Och jag undrar om han inte förstår hur onödig hans fråga är.

– Jag är beroende av att ta på dig. Mina fingrar får abstinens annars, svarar jag.

Och jag menar varje ord. Menar det på sättet man menar saker när man verkligen menar dom. Det är därför min kropp söker sig till hans varje natt. Kontakten. Jag måste ha den. Maslows lilla apa måste ha den. Den är livsviktig. Och det är därför jag sträcker mig ut, det är därför min fingrar blir olydiga små tonåringar när vi ligger i solen i parken, det är därför mina läppar söker kyssar där de kan komma åt, det är därför mina fötter och ben trasslas in, det är därför min kropp rullas ihop vid en liten boll vid hans sida..

Närhet is tha shit. Minns du jag sa det en gång? Det var innan vi hade träffats. Men jag menade det då. Precis som jag menar det nu. Bara lite mer nu. Och det är du. Din kropp. Din person. Allting med dig är som en drog för mig. För mina fingrar. Du är den livsviktiga faktorn som får Maslows lilla apa att leva. Du är kärlek.

Jag hoppas du vet..


8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Your body is a wonderland

  1. Kan man vara lycklig åt folk man inte direkt känner? Ja då är jag åtminstone det tamefan för er. Era ord ger så många känslor. Och det känns skumt nog väldigt bra att ni har varandra. Mer kärlek och lycka åt folket!

    • Haha.. åh vad söt du är 🙂 Och ja, man kan tamefan va skitlycklig åt folk man inte känner, på samma sätt som man kan va skitlessen för folk man inte känner 🙂

      Kram på dig

  2. She

    Det är aldrig lätt att se den man älskar vara nere eller ledsen … Det värker, precis som du skriver..

    Underbart knasigt med den känslan, att ens läppar & fingrar inte kan få nog av sin kärlek. Man vill bara ta & röra – hela tiden! ( hihi, know that felling 😉 )

    … och du … jag tror han vet.

    • Nej, på så många sätt gör det mer ont att se folk man älskar vara ledsna än att själv vara ledsen.
      Och du.. jag hoppas han gör det. Annars får jag nog se till att banka lite vett i skallen på honom 😉

  3. She

    GAAAH!!!
    Menar ju självklart feeling, inte felling … BLAH!
    *hatar när jag skriver fel*

    🙂

  4. Du är så fin vännen, NI är så fina och jag fylls av värme och hopp om kärlek när jag läser dina rader!

    Massa kramar!!!!

Kommentera

