Trumpetissa-dejt


Dom du verkligen ska akta dig för, det är Morrissey-killarna!

Hon tittar mig i ögonen och jag lägger huvudet lätt på sned och ser nog lite frågande ut, för där jag kommer ifrån existerar inga Morrissey-killar (som inte varit gay och slutat upp som depressiva, självmordsbenägna typer) och just därför är jag inte säker på att jag känner igen en såndär Morrissey-kille om jag ser en. Och det verkar ju onekligen viktigt det där.

Blodigt allvar.

– Jamen du vet… fortsätter hon när hon förstår att jag kämpar med bilderna. Vita, medelålders killar med gay-längtan och rätt modeintresserade. Pratar gärna känslor över en flaska whiskey och gråter lite…

Och jag tänker det är tur, för jag är helt obildad i ämnet, att det finns bildade yngre människor från söderbiten av landet lagom som är vänliga nog att dela med sig av information av denna ytterst viktiga sort. Man kan nästan säga hon är lite av en hjälte, lite av en dejting-Jesus som tar sig an skiten för att sedan hjälpa andra att undvika den.

Och vi brister ut i höga skratt som får folk att vrida och vända och skruva. För man gör inte så. Sticker ut. Och man kan nog säga vi sticker ut, hon med dom knallröda läpparna och jag. Pratar lite för ohämmat, skrattar lite för högt och gestikulerar lite för yvigt. Det är fint det.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Trumpetissa-dejt

  1. Haha, dejting-Jesus är nog fan det finaste epitet jag någonsin fått. Och satan så trevligt det var att träffa dig. Vi gör det igen. Snart. Yeah.

Kommentera

