Finns ingen bra rubrik – jag är förbannad


Jag vaknar tvärt till av att jag är på väg att bli puttad ur sängen när Mowgli trycker sig närmare mig i halvsömnen. Han fångar upp mig, utan att jag förstår riktigt vad som händer, för jag kan inte kallas för levande när jag precis vaknat. Och så lägger han en stark arm om mig och drar mig intill sig med ett dovt litet skratt som smittar av sig.

Edit: Och där tar vi bort det som skrivits för jag blir irriterad när jag ser vad jag själv skrivit. Note to self: tänk efter innan du börjar knattra på tangenterna, Fariahn och kom ihåg att folk du inte tror läser din blogg visst läser den ibland. Och var inte så snar att döma folk du inte känner, även fast det är svårt när det handlar om en ledsen pojkvän. Tacksåmyckethej.

12 kommentarer

Filed under Uncategorized

12 responses to “Finns ingen bra rubrik – jag är förbannad

  1. Du är sån fin hjärtat så hälften kunde vara nog!

    Massa kramar!

  2. *torkar dina tårar*
    Fan, va trist sånt där är! Att vissa personers osäkerhet ska gå ut över andra. Att förlora bästa vänner är ju det värsta som finns…
    Det är tur att ni har varandra du å Mowgli.

    Hoppas din dag blivit bättre nu.
    kram

    • Tack fin.. Ja, det är jättetråkigt.. Och min dag blev mycket bättre än den där stunden där på morgonen 🙂 Hoppas du också hade en bra dag. Kram

  3. Usch ja, jag läste om det där. Det gjorde mig irriterad och jag svävade bort till gamla minnen. Förstår att du blev jättearg.

    Men som sagt, en sådan vän är ingen vän att ha. Om nya pojkvännen inte accepterar eller hur det nu är. Och tillika inte värd dina tårar.

    Kram

    • Mja… Jag vet inte. Jag tänker fortsätta hoppas på att det på något sätt ska gå att rädda vänskaper och bygga broar och gudvetvad, men trist som fan är det när det inte vill sig. Man gör ju saker så mycket svårare än vad dom egentligen är…

      Och nej.. kanske är dom egentligen inte värda mina tårar, där har du nog rätt.. Men jag rår inte över det 😉 Det finns i blodet att gråta vid any given opportunity haha… Skämt åsido, jag gråter ofta när jag är arg. Gör det istället för att skrika tror jag. Eller slåss. Eller nåt.
      Tack vännen.

      Kram

  4. Jag hann ju läsa innan du editerade bort allting, och personligen tycker jag att man får vara arg och skriva saker som inte alltid är superdupergenomtänkt på sin egen blogg. Dessutom var det inte så hemskt som du får det att verka såhär i efterhand, du skrev ju klart och tydligt att det var dina egna åsikter och du skrev generellt och allmänt om att det är pissigt när det inte blir som man själv tycker är självklart. Det ÄR okej att vara upprörd på folk när de inte beter sig som man vill! Om någon på allvar tog illa vid sig av det så tycker jag det bara är tramsigt. Sådetså.

    • Söt du är 🙂 Nej, jag håller nog med dig egentligen, jag hatar att censurera det jag skriver. Hade jag velat censurera hade jag skrivit officiellt med mitt namn klart och tydligt och bilder och hela tjofaderittan, men nu skriver jag ju mer eller mindre anonymt just för att kunna vräka ur mig dumheter när jag behöver det. Sen får man ju ta det med en nypa salt och dessutom läsa mellan raderna och kanske tänka efter och förstå jag skriver när jag är förbannad eller vad det nu kan vara.
      Jag menar ju aldrig något illa. Behöver bara ventilera.

      Att jag tog bort det… I vanliga fall hade jag aldrig någonsin gjort det – jag hatar att ta bort det eftersom jag anser att det jag skriver har sanningar på ett eller annat sätt, som kanske inte är helt sanna eller förändras med tiden, men just där, just då var det min sanning när jag skrev det. Jag tog bara bort det för att jag inte vill orsaka mer problem än nödvändigt, av respekt till Mowgli och hans ex, som jag ju faktiskt gillar. And that’s the only reason why.

      Himla kul att få kommentarer från dig btw 🙂 Kram!

      • Ja jo, jag förstod nästan varför! Men ändå.. Jag håller mer med om att det man skriver (särskilt när man skriver anonymt) är ju sant. Helt oretuscherat. Och som du säger, även om det ändras och man kanske kommer fram till att man hade fel eller inte borde skrivit så, så är det ju sant just där och då. Och jag tror på att vara sann mot sig själv. Det är ju ändå din blogg, din känsloventil, din dagbok. Vill man prompt läsa det så får man väl gå med på att det finns saker som man kanske inte vill veta, och respektera att det är nån annans känslor det handlar om, och såna har man rätt till. Tycker jag.

        Men jag förstår väl också att du tog bort det.. Men. Aa. Det kunde ha varit värre! Det var nog bara det jag ville säga. 🙂

        Kram!

      • Det kan alltid vara värre 😉 Nu är det ju lugnt. Och även om jag raderade det jag skrivit så tror jag nog att jag alltid kommer minnas exakt orden som stod där innan. På något sätt blev som tydligare i mitt minne efter att jag raderat dom.

        Kram

  5. mh

    Hej Fariahn,

    Skitbra att du raderade det där. Säger inte att this is the case men det är så viktigt att man INTE kommunicerar via bloggen, vilket man faktiskt gör när man som ”argast” skriver ner det man vill ha sagt. Visserligen skriver man som man vill i slutändan men jag tror ändå att det är bättre att du stödjer Tärnan i detta. Vilket jag VET att du redan gör.

    Nåja, blev lite konstigt detta, men grejen är att jag råkat ut för nästan samma sak och kände för att bara uppmuntra dig att du gör rätt sak. Men du som verkar vara så klok, vet nog redan det.
    Sedan heter det, en gång är ingen gång.

    Kram

    • Hej snyggo

      Ja, tanken var ju aldrig att kommunicera via bloggen – hade ju ingen aning om att personen läste min blogg. Eller nånsin skulle få för sig att göra det eller leta upp den eftersom jag aldrig träffat honom. men ibland blir det fel ändå.
      Och jag skriver ju ofta när jag är upprörd – som Cain uttryckte det – det är min ventil och jag skriver av mig istället för att slå folk på käften eller slänga ur mig giftiga kommentarer som egentligen är rätt onödiga. Lite som att slå på en sandsäck istället. Men ja, du har rätt.

      Tack vännen 🙂 Kram på dig

Kommentera

