Det där om millisekunder


Jag får mail från andra sidan havet. Ett mail vars språk är vackert, ja rent av fantastiskt. Ett mail vars ord skulle fått stora tårar att rulla nedför mina kinder och mitt hjärta att kippa efter luft.. Om det dykt upp i min inkorg för drygt två månader sedan. Ett mail vars författare har en känsla för ord likt ingen annan som någonsin tidigare tagit sig tiden att skriva mig ändlösa mail. En förmåga att skriva och beröra som nästan är löjlig.

Och jag läser med huvudet lätt på sned och jag kan känna hur en fundersam rynka bildas på min panna. För jag märker hur jag inte känner något. Jag märker jag inte reagerar på det som skrivs, utan att jag är mer intresserad av att se på tv med Mowgli än ens ta mig tid att läsa färdigt och helhjärtat ta in vad jag läser. Hade det varit för drygt två månader sedan hade jag gladeligen struntat i både sömn och mat för att läsa igenom mailet, igen och igen och igen. Hade det varit för drygt två månader sedan så hade jag legat vaken om nätterna och funderat. Och gråtit. Och varit arg. Och ledsen. Ömsom älskat, ömsom hatat.

Det är otroligt hur mycket man kan förändras på knappt 60 dagar.

Jag är inte jag längre. Rättning: jag är JAG igen.

Och nu sitter jag här en fredagsnatt, efter två dagars långpanna på jobbet. Jag är trött och sliten, mentalt och fysiskt, men så lycklig att jag inte vet vart jag ska göra av mig själv. Jag läser det Mowgli skrivit tidigare under dagen och tänker att ja, dom där millisekunderna är verkligen avslöjande. Dom säger allt.

Jag tror ni som läser och jag själv fattat det här för längesen; men fan vad rätt det här är. Och jag letar och gräver och försöker finna det där lilla tecknet på tvivel i hjärta och själ och huvud… Bara för att testa. I rent vetenskapligt syfte. Men jag hittar det inte. Jag hittar ingenting. Inte ens ett spår. För jag tvivlar inte en sekund på att det här, det är så helvetes jävla megarätt.

Millisekunderna är verkligen avslöjande. Dom säger allt. Och Mowgli, Mowgli han var det jag behövde för att helt hitta mig själv igen. Snacka om tacksamhet.


4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Det där om millisekunder

  1. Glad att du känner så… =) .. det ger en hopp för framtiden får alla andra som är i en annan fas i sitt liv.

  2. She

    Millisekunder … kan vara de avgörande i ens liv …

Kommentera

